راهنمای بازاریابی اینستاگرامی برای رستوران ها

راهنمای بازاریابی اینستاگرامی برای رستوران ها

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نشریه گاردین چند سال پیش گزارش جالبی را منتشر کرد که به تاریخ تغییر منظر غذا ها می پرداخت . در این مطلب ، مقاله نویس گاردین ، توبی تاندو اشاره می کند که تعداد زیادی از مردم دیگر صبحانه های غیر فتوژنتیکی مثل سریال و مارمالاد روی نان تست را ترجیح نمی دهند بلکه به گزینه های دیگری هم چون آووکادو روی نان تست علاقه نشان می دهند که ظاهر جذاب تری دارد .

چه چیزی عامل این جریان است ؟ برای مدتی طولانی ، غذا خوردن در بیرون از خانه به خاطر تجربه خود غذا بوده اما حالا که اینستاگرام روز به روز عمومیت بیشتری می یابد ، این که غذا چه شکلی دارد اهمیت بیشتری نسبت به طعم آن یافته است .

هر روز بیش از 200 میلیون نفر اینستاگرام را چک می کنند ؛ این پلتفرم برای رستوران ها هم یک چالش است و هم یک فرصت . در این مقاله قصد داریم به استراتژی های قابل بررسی بپردازیم که می تواند به کسب و کار یک رستوران کمک کند تا با استفاده از اینستاگرام به بهترین تبدیل شود .

فضای داخلی رستوران

مردم عاشق این هستند که فضای داخلی جایی که برای خوردن غذا می روند را چک کنند و عکس بگیرند . رستوران هایی که فضای داخلی مسحور کننده ، تابلو های منحصر به فرد و وسایل پذیرایی بی نظیری دارند ، مشتری را وسوسه می کنند تا عکس و فیلم هایی بگیرد و بعدا در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارد .

تصویر زیر رستوران ژاپنی کوی در فرانسه است که فضای داخلی سیاه و سفید منحصر به فردی دارد که از تاتوی یاکوزا الهام گرفته شده است .

چنین فضای داخلی منحصر به فردی ، مسحور کننده است و مشتری ها عاشق آن هستند که تصاویر قشنگی از این رستوران را با دنبال کنندگان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند .

نمایش

آیا شما یک آشپزخانه اپن دارید تا مشتریان تان بتوانند پخته شدن غذایشان را تماشا کنند ؟ تعدادی از رستوران های جدید بر این تجربه نمایش سرمایه گذاری کرده اند تا مشتری خود را اغوا کنند .

یکی از دلایلی که نمایش برای استراتژی بازاریابی رستوران در  اینستاگرام شما مهم است این موضوع است که یک تجربه مربوط به آشپزی به مشتری شما می دهد و اسباب سرگرمی بی دردسری برای او فراهم می سازد .

محیط

محیط عالی همان چیزی است که برای مشتری ها عزیز شمرده می شود . نور ، موسیقی و دکور ، همگی برای او ایجاد تجربه ای می کنند که باعث می شود رستوران شما برای او ویژه باشد و ارزش به اشتراک گذاشته شدن در اینستاگرام شخصی اش را داشته باشد .

نکاتی که در بالا ذکر شد ، تجربه مشتری شما را از منظری تجربی نشان می دهد هر چند که موفق شدن استراتژی شما به غذایی وابسته است که سرو می کنید . چنان چه در بالا هم گفته شد نشریه گاردین ثابت می کند امروزه افرادی که در رستوران ها شام می خورند انتظار دارند غذایی که برای آن ها سرو می شود نه تنها خوشمزه باشد بلکه از لحاظ ظاهری هم جذاب باشد .

نمایش غذا

مقصود از آراستن و نمایش غذا ، بالا بردن جنبه زیبایی شناسی آن است . این مساله متاثر از عواملی است چون بشقاب هایی که استفاده می کنید ، چگونه گوشت را برش می دهید و یا روشی که سس یا دانه ها را روی غذا می ریزید . اگر شما یک کافه راه اندازی کنید ، لته آرت یکی از شیوه های به شدت محبوب برای آماده سازی قهوه است که به لطف اینستاگرام شایع شده است .

آشپزی مولکولی هم هنر دیگری است که به تازگی پدیدار شده و البته در میان رستوران های مجلل محبوبیت پیدا کرده است . مشتری عاشق تجربه کردن غذا است ؛ البته نه فقط در طعم بلکه در خصوص این که چگونه تهیه و آماده می شود .

شاید ایده خوبی باشد که یک مشاور استخدام کنید تا در خصوص روش های توسعه و بهبود رستوران شما بر مبنای عواملی که در بالا ذکر شد به شما مشورت بدهد . این موارد به شکل اساسی تسهیل کننده هایی هستند که مشتری شما را قادر می سازد واژه هایی درباره کسب و کار شما در صفحه اینستاگرام منتشر کند و به اشتراک بگذارد .

علاوه بر این ها ، برای یک رستوران بسیار مهم است که یک پیج در اینستاگرام داشته باشد . دو دلیل اصلی برای اهمیت این کار وجود دارد ؛ اول این که مشتریان شما عکاس های حرفه ای نیستند و حضور در اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا تصاویر حرفه ای از فضای داخلی رستوران و غذاهایتان روی پلتفرم اینستاگرام منتشر کنید ؛ و دوم این که اینستاگرام یک پلتفرم تبلیغاتی ارزشمند است که به شما اجازه می دهد اخباری درباره رویداد های آینده در رستوران خود را اطلاع رسانی کنید .

در این جا چند استراتژی اجرایی را مطرح می کنیم تا به شما کمک کنیم رستوران خود را در اینستاگرام بیشتر به معرض دیده شدن بگذارید .

زاویه مناسب را برای عکس هایتان پیدا کنید

بهترین تصویری که از پیتزا می شود ثبت کرد از بالا است و همبرگر وقتی جذاب ترین عکس را خواهد داشت که از زاویه 45 درجه از آن تصویربرداری شود . زاویه ای که شما از غذای خود عکس می گیرید نقش مهمی در موفقیت در اینستاگرام ایفا می کند .

نور طبیعی رستوران را تقویت کنید

عکاسی غذا زیر نور طبیعی و با یک بک گراند طبیعی بهترین نتیجه را دارد . علاوه بر این که شما تحت این شرایط از غذای خود عکس برداری می کنید ، این موقعیت را در اختیار مشتری هم می گذارید که در شرایط مشابه ، عکس های غیر حرفه ای اش در اینستاگرام خوب از آب در بیاید .

از هشتگ های درست استفاده کنید

اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می دهد تا جدید ترین پست ها را بر اساس هشتگ های خاص دنبال کنند . استفاده از هشتگ مناسب به رستوران شما این امکان را می دهد تا در میان مشتریان هدف خود بیشتر دیده شوید . اگر چه شما می توانید 30 هشتگ برای پست خود انتخاب کنید اما بهتر است چنین رقم هایی را به 5 تا 10 هشتگ در هر پست محدود کنید .

بازاریابی اینفلوئنسر

این یکی از تاثیر گذار ترین استراتژی های بازاریابی برای کسب و کار های رستوران است . اینفلوئنسر ها اساسا سلبریتی های دنیای مجازی هستند که از دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام بهره مند هستند . بازدید آن ها می تواند هم برای رستوران شما اعتبار آنلاین ایجاد کند و هم آن را از بین ببرد .

در صنعت غذا اینفلوئنسرهای زیادی حضور دارند ؛ از جمله مشتری های منظمی که با نقد های صادقانه اعتبار و شهرت کسب کرده اند . دعوت کردن این اینفلوئنسر ها به رستوران شما می تواند به توسعه و تبلیغ کسب و کارتان کمک کند .

بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی شبیه به بازاریابی اینفلوئنسر است با این تفاوت که این یکی مبتنی بر مبادله کالا است . در این استراتژی ، رستوران ها با کسب و کار های مشابه دیگر که مخاطبی یکسان دارند همکاری می کنند تا خدمات خود را ترویج کنند . ایده این استراتژی این است که شما کسب و کاری با حجم دنبال کننده مشابه با خودتان پیدا می کنید و هم چنان که دنبال کنندگان شما افزایش می یابند می توانید کسب و کار هایی را پیدا کنید که دنبال کنندگان بیشتری دارند و همکاری مشابه قبل را ادامه دهید .

مشارکت با دنبال کنندگان

پاسخ دادن به کامنت ها نه تنها نشانه ادب شما است بلکه می تواند یک استراتژی بازاریابی خوب نیز باشد . تگ کردن دنبال کننده ها برای این که به کامنت آن ها پاسخ دهید ، کامنت شما را بیشتر در معرض توجه قرار می دهد . این کار باعث بالا رفتن تعداد پاسخ ها می شود و مشارکت روی پست شما سطح بالاتری پیدا می کند .

با بیش از یک بیلیون کاربر ثبت نام شده ، اینستاگرام بدون شک یکی از بزرگ ترین پلتفرم ها برای کسب و کار رستوران جهت دستیابی به مشتریان خود محسوب می شود . آیا شما هیچ یک از استراتژی های ذکر شده در این مقاله را امتحان کرده اید ؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط