روز ساندویچ – تاریخچه ساندویچ

روز ساندویچ

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز ساندویچ

تاریخچه ساندویچ 

اگر شما فست فود داشته باشید به احتمال زیاد در منوی نرم افزار رستوران خود می توانید با یک گزارش ساده متوجه شوید یکی از پر تقاضا ترین غذاهای مجموعه شما ساندویچ هاست. ساندویچ نام شهری در کشور انگلستان است. در قرن 18ام میلادی پادشاهان این منطق را “ارل” می نامیدند. “جان مونتاگو ارل چهارم” حاکم وقت ِ ساندویچ، بسیار علاقمند به بازی بود. تا آنجایی که زمان گرسنگی برای اینکه بازی اش قطع نشود، دستور می داد تا گوشتی را بین دو نان برای او بیاورند تا همزمان که با یک دست بازی می کند، با یک دست هم غذا بخورد. زمانی که مردم این را شنیدند آن ها نیز غذای خود را اینگونه سفارش دادند. و چون منشا این غذا شهر ساندویچ بود، به نام ساندویچ شهرت یافت.

از آن هنگام ساندویچ، به دلیل سادگی در تهیه کردن، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. علاقه مردم به انواع ساندویچ، آرام آرام این غذا را به پای ثابت و پر فروش ترین غذای منوی رستوران ها تبدیل کرده است.

انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل: ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره گذارده باشند، تشکیل می‌شوند. همبرگر به عنوان یک ساندویچ فوری و گرم یکی از غذاهای اصلی مردم آمریکا محسوب می‌شود.

ساندویچ سبزیجات

ساندویچ سبزیجات، یکی از معروف ترین انواع ساندویچ در کشور هند به شمار می رود. این نوع ساندویچ از انواع سبزیجات تهیه می شود. اغلب، گوجه فرنگی ماده اصلی این ساندویچ را تشکیل می دهد. البته سیب زمینی، چغندر و پیاز هم مورد استفاده قرار می گیرد. این ساندویچ را با نان و انواع مواد افزودنی تهیه می کنند. مثلاً ساندویچ تست سبزیجات و ساندویچ پنیری سبزیجات، دو نوع از این ساندویچ می باشند. 

علاوه بر این ها خیلی از رستوران ها با ساخت ساندویچ های مخصوص خودشان سعی می کنند طرافداران این غذای محبوب را هرچه بیشتر و بیتشر به خود جذب کنند. امروزه در کشور ما نیز رستوران هایی که ساندویچ سرو می کنند به نام فست فود شناخته می شوند.

در بین تمام این رستوران ها، رستوران های زنجیره ای مک دونالد بزگترین و معروف ترین ساندویچ فروشی در دنیااست. که شاید دیدن نحوه تغییر لوگوی این رستوران در این سالها خالی از لطف نباشد.

 

روز جهانی ساندویچ

 

منبع :
www.daysoftheyear.com
daneshnameh.roshd.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط