۹ نکته کاربردی برای افزایش سودآوری رستوران، از طریق سرویس سفارش آنلاین غذا

افزایش سودآوری رستوران، از طریق سرویس سفارش آنلاین غذا

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگرچه پیش از این نیز، صنعت سفارش آنلاین غذا به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده بود، اما با بسته شدن سالن های غذاخوری رستوران ها به خاطر همه گیری ویروس کویید نوزده، این صنعت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در همین مدتی که از شیوع ویروس کرونا گذشته، درصد زیادی از مردم به سفارش آنلاین غذا از رستوران های مورد علاقه خود تمایل نشان داده اند.

شما به عنوان مالک و یا مدیر یک رستوران، باید از این فرصت برای جبران محدودیت های حضور مشتری در رستوران و حتی به نفع سودآوری بیشتر استفاده کنید. گزینه های زیادی در جهت راه اندازی سرویس سفارش آنلاین غذا، طراحی و ساخت صفحه سفارش آنلاین و تکمیل پروسه تحویل غذا وجود دارد. پس با به کارگیری نکات کلیدی زیر، سودآوری رستوران خود از بخش سفارش آنلاین غذا را تضمین کنید:

 

پلتفرم مناسب را برای بخش سفارش آنلاین رستوران خود انتخاب کنید؛

سامانه ای که شما بوسیله آن، بخش سفارش آنلاین رستوران خود را راه اندازی می کنید، نقش مهمی در استقبال یا عدم استقبال کاربران دارد. شما باید سامانه ای را انتخاب کنید که کارآمد بوده، از سرعت مناسبی در پاسخ گویی به مشتری برخوردار باشد، طراحی و کاربری خوبی داشته­ و مشتری بتواند به راحتی از آن استفاده کند. همچنین به نرم افزار حسابداری رستوران شما متصل باشد که سفارشات به صورت مستقیم در سیستم حسابداری شما بنشیند.

رستوران خود را در سامانه های معرفی صفحات سفارش آنلاین غذا، که معتبر و پرطرفدار هستند، نیز ثبت کنید. البته در این بین مراقب قراردادها باشید. برخی درصدهایی بالایی می گیرند که عملا توجیح اقتصادی ندارد.

 

قیمت ها را در جهت جذب مشتری بیشتر، بهینه سازی کنید؛

یک راه خوب برای اطمینان از استقبال مشتریان از بخش سفارش آنلاین غذا، تفاوتی است که می توانید در قیمت غذاها ایجاد کنید.

در واقع قیمت غذا در بخش سفارش آنلاین غذا باید کمتر از سرویس دهی در سالن رستوران باشد. در بعضی از بزرگترین رستوران های جهان، قیمت آیتم های موجود در صفحه سفارش آنلاین از بیست تا پنجاه درصد ارزان تر است. این تخفیفات در حد قابل توجهی به فروش بیشتر و در نتیجه سودآوری بالاتر رستوران کمک می کند.

 

عکس های باکیفیت از غذا در صفحه سفارش آنلاین قرار دهید؛

چنانچه به تازگی قصد ایجاد سرویس سفارش آنلاین غذا را برای رستوران خود دارید، بهتر است از بشقاب های غذایتان عکس بگیرید. برای اینکار از یک عکاس حرفه ای کمک گرفته و یا از تلفن هوشمند خود استفاد کنید.

برای اینکه عکس های با کیفیت و جذاب از غذاها بگیرید، بهتر است چراغ های رستوران را خاموش کرده و با استفاده از نور طبیعی صحنه عکاسی را آماده کنید. فراموش نکنید که در عکاسی از بشقاب غذا، باید از نمای بسته استفاده کنید.

نکته دیگری که در این زمینه به جذابیت عکس غذا کمک می کند، این است که از بشقاب غذا عکس بیندازید نه از غذایی که در کانتر آماده سرو می باشد.

 

مشتری را به سفارش آیتم های بیشتر تشویق کنید؛

شما می توانید از تکنیک های زیر در جهت تشویق مشتری به سفارش غذاهای بیشتر استفاده کنید:

  • قابلیت شخصی سازی؛ اجازه دهید مشتری بتواند صفحه سفارش آنلاین غذا را بر طبق علایق و مطالبات خود، شخصی سازی کند. لیست مواردی که در صفحه سفارش آنلاین رستورانتان قابلیت شخصی سازی را دارند، جلوی دید مشتری قرار داده تا به جذابیت آن بیفزایید.
  • اشانتیون؛ مواردی مانند نوشیدنی، پیش غذا یا دسر را به عنوان اشاتیون در صفحه سفارش آنلاین غذا تعریف کنید. این موضوع به شدت بر روی استقبال مشتری ها از سرویس سفارش آنلاین رستورانتان تأثیر می گذارد.
  • فروش چند آیتم به صورت همزمان؛ با شیوع ویروس کویید نوزده خیلی چیزها در زندگی مردم تغییر کرده است. یکی از این موارد، سبک غذا خوردن آدم ها می باشد. در حال حاضر مردم بیشتر غذا می خورند، و سعی می کنند فضای رستوران را برای خود در منزل شبیه سازی کنند. این موضع می تواند به شما کمک کند که آیتم های بیشتری را به فروش برسانید. در واقع شما می توانید قابلیتی را در صفحه سفارش آنلاین غذا قرار بدهید، که سفارش تعداد بیشتر از یک آیتم تخفیف قابل توجهی به همراه داشته باشد. به علاوه می توانید، غذاهایی که همراه با پیش غذا و دسر سفارش داده می شوند را ارزان تر حساب کنید.

 

از کلمات کلیدی رایج در صفحه سفارش آنلاین غذا استفاده کنید؛

سئو یا به اصطلاح بهینه سازی موتورهای جست و جو فقط در گوگل کاربرد ندارد. پلتفرم های سفارش آنلاین غذا نیز، موتور جست و جو داشته و به مشتری اجازه می دهند بر اساس دستور پخت، مواد تشکیل دهنده، اسم غذا و یا حتی رژیم غذایی خاص خود آنها را جست و جو کنند.

بنابراین بهتر است که از کلمات کلیدی رایج که مردم برای غذاها، دستور پخت و یا حتی ارزان بودن غذا جست و جو می کنند، در صفحه سفارش آنلاین رستوران خود استفاده بهینه کنید.

 

آیتم های موجود در صفحه سفارش آنلاین غذا را توصیف کنید؛

تا جایی که امکان دارد جزئیات غذا و آیتم های موجود در صفحه سفارش آنلاین غذای رستوران خود را توصیف کنید. غذاهایی که توصیفات کامل تری دارند، بیشتر سفارش داده می شوند.

جالب است بدانید که توصیفات خنده دار جذابیت بیشتری برای مشتری ها داشته و در نتیجه استقبال بیشتری از آنها می شود.

اضافه کردن شوخی و طنز در توصیف محصول، یکی از روش های تأثیرگذار در بحث بازاریابی و تبلیغات می باشد. برای اینکه توصیف بهتری از آیتم های موجود در صفحه سفارش آنلاین رستوران خود داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

  • فکر کنید که یک منتقد غذا هستید و کلماتتان را از این زاویه دید انتخاب کنید.
  • مانند یک آدم خیلی گرسنه از غذا حرف بزنید؛
  • داستانی که پشت دستور پخت غذای مورد نظر وجود دارد را، تعریف کنید؛
  • مواد تهیه غذا را فهرست کنید؛
  • در توصیف یک آیتم از خوبی سفارش همزمان آیتم دیگر نیز حرف بزنید. برای مثال در توصیف دیزی از اینکه این غذا در کنار ترشی و دوغ طعم بهتری دارد نیز، صحبت کنید.
  • اگر خودتان قلم خوبی ندارید، از کسی که در این زمینه مهارت دارد و می تواند در مورد غذاها به شکل وسوسه انگیزی صحبت کند، کمک بگیرید.

 

به مواد آلرژی زا در دستور پخت غذاها، اشاره کنید؛

اینکه نام تمام مواد تشکیل دهنده یک غذا به خصوص موارد حساسیت زا را ذکر کنید، امکان اینکه آن غذا از ترس آلرژیک بودن سفارش داده نشود از بین می رود. همچنین از کلماتی مانند؛ مخصوص گیاه­خواران در منویی که در صفحه سفارش آنلاین غذای رستوران خود قرار داده اید، استفاده کنید.

 

صفحه سفارش آنلاین غذای رستوران خود را در موتورهای جست و جوی گوگل بهینه سازی کنید؛

آیا می دانید که در هر ثانیه ۸۶۰۰۰ سرچ در گوگل اتفاق می افتد؟ گوگل بهترین موتور جست و جو برای صفحات سفارش آنلاین رستوران ها می باشد. شما می توانید با بهینه سازی این ابزار قدرتمند، دیده شدن و در نتیجه سودآوری بیشتری را برای رستورانتان به ارمغان بیاورید.

 

در همه شبکه های اجتماعی، صفحه سفارش غذای آنلاینی برای رستوران خود ایجاد کنید؛

لازم نیست شما یک اینفلوئنسر باشید تا بتوانید از شبکه های اجتماعی به نفع کسب و کار خود بهره ببرید. رستوران دارهای زیادی هستند که تنها با گذاشتن پست های ساده در شبکه های اجتماعی، به سودآوری بالایی در بخش سفارش آنلاین غذا دست پیدا کرده اند.

اینستاگرام و فیسبوک بیشترین پتانسیل را در جهت دیده شدن رستوران شما دارند. می توانید در بخش بیوی اینستاگرام به تعریف کسب و کار خود بپردازید و از این طریق به جذب فالوور و مشتری بالقوه بپردازید.

شما حتی می توانید با قرار دادن استیکری در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به طور مستقیم به صفحه سفارش آنلاین غذا وصل کنید.

 

 

نکته آخر

پیش بینی ها نشان می دهد که اگرچه استقبال از سرویس سفارش آنلاین غذا به خاطر شیوع ویروس کرونا افزایش یافته، اما این استقبال به همین شکل باقی می ماند. اگر شما سرویس سفارش آنلاین غذای رستوران خود را با کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، عکس های باکیفیت و هوس انگیز از غذا در آن قرار دهید و توصیفات جذابی از آیتم های موجود ارائه بدهید؛ شاهد تغییرات مثبت و شگفت انگیزی در بخش فروش آنلاین رستوران خود خواهید بود.

همه این موارد در کنار هم، به معنی تعداد مشتری بیشتر، درصد فروش بالاتر، سودآوری قابل قبول و در نهایت موفقیت طولانی مدت برای رستوران شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط