اگر می خواهید کافی شاپ راه اندازی کنید این مطلب را بخوانید

راه اندازی کافی شاپ

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما میدانیم که شما میخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید بدلیل اینکه به مردم، قهوه و کیک ها و ساندویچ ها و سرویس رسانی به مشتریان علاقه مند هستید. این بسیار فوق العاده است! اما شما همچنین میخواهید یک کسب و کار پیچیده و سخت راه اندازی کنید و بسیار برای شما مهم است که بتوانید آن را کنترل کنید و بدانید چه اتفاقی در حال افتادن است.

شما نیاز دارید حواشی کار خود را بشناسید، هدفمند باشید، به زمان خاتمه ی کارها توجه داشته باشید، از استانداردها پیروی کنید، برای خود و خدمه تان هدف تعیین کنید، زمانی را به حسابرسی اختصاص دهید، گزارش های مالیات بر ارزش افزوده را حساب کنید، به حساب های سالانه ی خود رسیدگی کنید، با تهیه کنندگان تجهیزات جلسه برگزار کنید، مصاحبه انجام دهید، خدمه ی خود را آموزش دهید، مطمئن شوید از قوانین پیروی می کنید، برای گرفتن مدارک معتبر اقدام کنید، بودجه ی خود را تنظیم کنید، لیستی از زمان ارائه ی خدمت هر کدام از کارمندان تهیه کنید، به بازاریابی خود فکر کنید، به لیست فروش خود توجه داشته باشید، به محصولات جدید خود فکر کنید و غیره و غیره.

فهرست بلند بالایی از تمام چیزهایی که باید به آنها فکر کنید وجود دارد. بیشتر این موارد تنها بسیار لذت بخش میباشند. از آنجایی که داشتن یک کافی شاپ شغل شماست، شما برای این کارها احساس لذت و آزادی خواهید کرد. به این فکر کنید که کافی شاپ زیبای شما شغل شما نیز می باشد.

مطمئن شوید که امور مربوط به کافی شاپ را به خوبی پیش میبرید و از فضای کافه ی خود لذت کافی خواهید برد!

کافی شاپ خود را سرزنده، جدید و هیجان انگیز کنید

به محض راه اندازی کافه، نیاز دارید آن را سرزنده و هیجان انگیز کنید. محصولات شما فوق العاده خواهد بود و مشتریان شما قطعا کاری را که شما انجام میدهید دوست خواهند داشت. اما تا چه زمانی؟ اگر لیست محصولات خود را به صورت روزانه تغییر دهید خوشایند نخواهد بود.

پس مطمئن شوید که محصولات اصلی خود را همیشه خواهید داشت و و تا جایی که میتوانید همیشه آنها را ارائه دهید. مشتریان دوست دارند بدانند که چه چیزی در انتظار آنهاست. مطمئن شوید محصولاتی را که به صورت فصلی هستند و ممکن است هر از چند گاهی تغییر کنند، در لیست محصولات خود داشته باشید. به طور ایده آل شما باید هر هفته یک آیتم جدید و هیجان انگیز در لیست خود داشته باشید. هنگامی که مشتریان وارد می شوند شما میخواهید توانایی پیشنهاد یک آیتم جدید و تازه را داشته باشید.

شما میتوانید قهوه ای داشته باشید مخصوص مهمانان، فقط کافیست یک آسیاب برای قهوه داشته باشید. شما میتوانید یک ساندویچ روز داشته باشید که آشپز شما خودش آن را خلق کرده باشد. و نظرتان راجع به یک نوشیدنی که باریستای خودتان ابداع کرده باشد چیست؟ خدمه ی خود را در این کارها سهیم کنید و از یک منوی همیشه در تغییر لذت ببرید.

خدمه ی شما مهمترین دارایی شما هستند

این حرف حقیقتا درست می باشد. هر چقدر پیشنهادات شما خوب باشند، اگر خدمه ی شما آن را به بالاترین سطح استاندارد ارائه ندهند، مشتریان کمبود کیفیت را احساس خواهند کرد. شما نیاز دارید خدمه ی فوق العاده و درخشانی داشته باشید. شما نیاز خواهید داشت که با آنها زمان بگذرانید و آنها آموزش دهید. به آنها حس قدردانی بدهید و به آنها توضیح دهید از آنها چه انتظاری دارید.

ممکن است قسمت اعظمی از زمان شما با خدمه تان گذرانیده شود. آنها نیاز به راهنما دارند، اما نه کسی که تمام مدت آنها را زیر نظر داشته باشد. آنها نیاز به مقداری آزادی و مسئولیت دارند و شما نیاز دارید به آنها اعتماد کنید که یکی از سخت ترین کارها برای انجام دادن است. گاهی اوقات لازم است شما مسائلی را نادیده بگیرید، و به آنها اعتماد کنید که مراقب  مشتریان شما خواهند بود.

این کار یکی از سخت ترین وظایف شما خواهد بود اما حقیقتا یکی از مهمترین ها. افرادی را پیدا کنید که به راستی راجع به سرویس دهی و ایجاد رضایت اهمیت می دهند. هرچه باشد این کار یک شغل سرویس دهی به مشتریان می باشد.

برای هر کاری در جای خودش سیستمی را تدارک ببینید!

چه اتفاقی میافتد اگر شما آنجا نباشید؟ آیا هنوز کافی شاپ شما به درستی اداره خواهد شد و یا هنوز سر پا خواهد بود؟ آیا فهرستی وجود دارد که توضیح بدهد هر کاری به چه صورتی انجام شود؟ در شرایط ایده آل باید چنین چیزی وجود داشته باشد. هر کاری که در کافی شاپ خود انجام میدهید باید شامل یک روند خاص بشود، از باز کردن یک فهرست تا سرو کردن یک تکه کیک. آیا میتوانید برای یک روز به کافی شاپ خود سرکشی نکنید؟ یک هفته چطور؟

اگر تمامی این کارها را به درستی انجام دهید میتوانید از روزهای تعطیل خود لذت ببرید! هرچه باشد شما انسان هستید و نیاز دارید گاهی اوقات استراحت کنید و ذهن خود را آماده و تازه کنید تا دوباره به کافی شاپ خود بازگردید.

مشتریان شما امتیاز شما محسوب می شوند

ممکن است شما قدردان این موضوع باشید، اما گاهی ممکن است خدمه ی شمابه مشتریان به چشم یک دشواری نگاه کنند. برخی از مشتریان انتظارات بیشتری از سایر مشتریان دارند و این نباید از نظر شما بد باشد. این امر بسیار مهم است که خدمه ی شما بدانند این مشتریان هستند که حقوق آنها را میپردازند نه شما!

اگر خدمه ی شما هم مانند شما با آنها برازنده رفتار کنند همه ی شما سود خواهید کرد. به طور کلی مردم با شما طوری رفتار خواهند کرد که شما با آنها رفتار می کنید. بنابراین همیشه مطمئن باشید که قدردان مشتریان خود هستید، هرگز آنها را دست کم نگیرید و به شدت قدردان باشید که به کافه ی شما آمده اند.

حسابداری کافی شاپ خود را زیر نظر داشته باشید

آیا سفارش های مربوط به هفته ی پیش یا ماه پیش خود را می دانید؟ آیا امسال عملکرد بهتری از سال گذشته داشته اید؟ کدام قهوه ی شما فروش بهتری داشته است؟ خلوت ترین زمان های کافه ی شما کی است و چرا؟ آیا ایده  ای دارید که چه بودجه ای را میتوانید به نیروی انسانی اختصاص دهید؟ آیا نرم افزار کافی شاپ خود را آماده کرده اید؟ چه میزان سود به دست خواهید آورد؟

خیلی خوب است که شما این ارقام را بدانید. داشتن درک از این اعداد و ارقام به معنای درک کامل شما از شغل خود میباشد و متقابلا به شما احساس داشتن کنترل بر همه ی مسائل را می دهند.

برنامه های خود را طوری بچینید که گاهی نقش مدیر رستوران و گاهی نقش کارمند را داشته باشید و روزهای تعطیل برای خود منظور کنید

به خاطر داشته باشید که شما تنها یک باریستا نیستید. فهرست خود را طوری منظور کنید که گاهی به عنوان مدیر عمل کنید و گاهی کارمند زمانی را بر کار کردن بر روی تجارت خود اختصاص دهید. و لحضاتی که درون کافه کار می کنید لذت ببرید.

بودجه ی خود را صرف تجهیزات  کلیدی مانند اسپرسو ساز و صندوق فروشگاهی کنید

شاید فکر کنید حقیقت ندارد ولی کاملا درست است. صرف کردن بودجه خود برای خرید اسپرسو ساز، آسیاب و صندوق فروشگاهی میتواند در بلند مدت پول شما را ذخیره کند. اگر نمیتوانید آنها را یکجا بخرید میتوانید اجاره کنید.

قانون های طلایی داشته باشید، از جمله:

مشتریان هرگز سر میز های کثیف نمینشینند.

همیشه خوش آمد گویی و تشکر کنید.

به مشتریان اجازه دهید به منوی شما نگاه بیاندازند و تصمیم بگیرند(عجله نکنید!)

باید تجربه ی بی نظیری برای مشتری خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط