جناب آقای حسام ابوالقاسمی | مالک برند شمرون کباب

شمرون کباب

تاریخچه برند شمرون کباب

 آقای حسام ابوالقاسمی به عنوان مالک و مدیر مجموعه شمرون کباب، ابتدا فعالیت خود را از طریق افتتاح کبابی توچال آغاز و پس از آن در سال 1392 اولین شعبه از شمرون کباب را افتتاح می کند. این برند در ابتدا فعالیت خود را با یک شعبه آغاز کرده و پس از آن با افتتاح شعباتی در محله هایی از قبیل نیاوران و پاسداران فعالیت خود را گسترش می دهد که در حال حاظر دارای 5 شعبه در شهر تهران می باشد. این مجموعه دارای 5 نوع کباب تخصصی در منوی خود می باشد و بنابر استراتژی خود سعی دارد از تنوع و تعداد غذاهایی که ارائه می دهد بکاهد و تمرکز خود را بر روی کیفیت بالای این تعداد محدود غذا بگذارد. شمرون کباب از جمله مجموعه های رستورانی است که با تکنولوژی روز همگام بوده و برای تسهیل سفارش دهی مشتریان خود اقدام به راه اندازی اپلیکیشن و سایت سفارش دهی کرده است.

نگاه حسام ابوالقاسمی به صنعت رستوران ایران

صنعت رستوران ایران در ده سال گذشته کمی سنتی بود اما امروزه با توجه به اینکه افراد بسیار قوی وارد این صنعت شده اند و آن را رشد داده اند، لذا می توان گفت که صنعت رستوران ایران حتی از صنعت خودروسازی و ساختمان سازی ایران هم قوی تر است. از نظر من کسی که وارد این صنعت می شود باید عاشق این کار باشد، پیشینه این کار را داشته باشد و با علم و دانش این کار پیش برود. متاسفانه یکسری افراد وارد صنعت می شوند، هزینه زیادی می کنند اما دانش این کار را ندارند به همین دلیل به مشکل برمی خورند. در زمان آینده نیز، افراد به دلایلی از قبیل هزینه و زمان، دیگر تمایلی به پخت غذا در منزل نخواهند داشت و ترجیح می دهند وعده های غذایی خود را از رستوران تهیه کنند که البته این یک روند جهانی است و در حال حاضر نیز در بسیاری از کشور ها این سبک زندگی رایج می باشد، به همین دلیل من به آینده این صنعت خوش بین هستم.

چالش های گذشته و نقش سپیدز در مسیر پیشرفت شمرون کباب

زمانی که با شرکت سپیدز آشنا شدیم قصد داشتیم فرایند دلیوری رستوران را راه اندازی کنیم و این مجموعه با نرم افزاری که در اختیار ما گذاشت به ما کمک کرد تا بتوانیم اطلاعات مشتریان را جمع آوری کرده، یکپارچه کنیم و این فرایند را مدیریت کنیم. در حال حاضر به تمامی نقاط تهران ارسال رایگان داریم که استفاده از نرم افزار رستوران سپیدز ، ما را در مدیریت بهتر این حجم از سفارشات از نقاط دور و نزدیک یاری می کند.

توصیه هایی از حسام ابوالقاسمی برای فعالان صنعت رستوران

توصیه می کنم کسانی که می خواهند وارد این صنعت بشوند حتما تجربه کافی کسب کنند چرا که رستوران با بهداشت و جان مردم سر و کار دارد، لذا افراد بایستی حتما دانش این کار را داشته باشند. افراد فعال در این صنعت حتما باید خدا را در نظر بگیرند و بدانند که یک نفر آن بالا هست که شاهد این موضوع است که چه چیزی به عنوان غذا تحویل مردم می دهند. فعالان باید سعی کنند باری از دوش جامعه بردارند نه اینکه باری بر دوش جامعه بگذارند، چرا که اگر یک رستوران ناموفق باشد و تعطیل شود حدود 50 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم بیکار می شوند ولی اگر یک رستوران موفق باشد این ظرفیت را پیدا می کند که تا 300 شغل ایجاد شود.

دیگر داستان های موفقیت