جناب آقای علیرضا معصومی | مالک برند مجموعه رستوران های بونو

علیرضا معصومی مالک برند مجموعه رستوران های بونو

تاریخچه برند مجموعه رستوران های بونو

آغاز فعالیت رستوران بونو به سال 1386 باز میگردد، زمانی که آقای علیرضا معصومی اولین شعبه بونو را با هدف انتقال دانش تهیه و تولید پیتزای ایتالیایی به داخل کشور افتتاح میکند. علاقه ویژه علیرضا معصومی  به سبک و طعم پیتزای ایتالیایی که از غذاهای مورد علاقه وی در طی سال ها زندگی در ایتالیا بوده است، نقطه شکل گیری انگیزه و دلیل افتتاح رستوران بونو می باشد. از چالش های بونو در ابتدای کار، عدم وجود مواد اولیه خوب و همچنین عدم برخورداری از امکانات مناسب بوده است که شروع کار را با سختی هایی جدی مواجه می سازد اما این برند همواره با وجود این سختی ها از همان ابتدای امر تمام تلاش خود را کرده است تا خوبی ها را در کنار هم جمع کند و به مشتریان تقدیم کند.

نگاه علیرضا معصومی به صنعت رستوران ایران

در آن زمان که ما فعالیتمان را شروع کردیم صنعت رستوران بسیار سنتی بود و در سراسر شهر تهران شاید تعداد بیست رستوران صاحب نام وجود نداشت، اما در حال حاضر قدم به قدم رستوران وجود دارد و فعالان زیادی وارد این صنعت شده اند. آینده روشنی در انتظار صنعت رستوران است چرا که هزینه تهیه غذا در خانه در مقابل هزینه خرید غذا از رستوران دچار تغییراتی خواهد شد بدینصورت که در آینده شاید دیگر طبخ غذا در منزل به صرفه نباشد و خیلی از خانواده ها بخش اعظمی از وعده های غذایی خود را از رستوران خریداری کنند همانطور که در حال حاضر نیز در برخی از کشور های جهان بدین شکل می باشد. زمانی که ما وارد این صنعت شدیم همه چیز به این شکل مهیا نبود، حتی برای پیدا کردن یک مکان مناسب جهت افتتاح رستوران ما چالش های زیادی داشتیم. بانک ها  اصلی ترین رقیب ما در یافتن مکان مناسب بودند که از توان مالی خوبی هم برخوردار بودند و تمامی ملک های خوب را که مناسب کار ما بود، با پرداخت هزینه بیشتری اجاره می کردند. در این میان تهیه اولیه مناسب نیز از دغدغه های اصلی ما در آن زمان بود که شرکت های متنوع و با کیفیتی که مورد نظر ما باشد وجود نداشت و شرکت های محدودی در این زمینه فعالیت می کردند اما در حال حاضر این بخش بسیار تقویت شده است.

چالش های گذشته و نقش سپیدز در مسیر پیشرفت بونو

ما در همان ابتدای کار احساس کردیم که به یک نرم افزار جامع نیاز داریم، با شرکت سپیدز آشنا شدیم و مستقیماً با مدیریت این شرکت جناب آقای زارعی ارتباط گرفتیم. این شرکت از ابتدا مثل یک خانواده با ما همراه بود و تا به امروز بی دریغ بهترین سرویس را از این شرکت دریافت کرده ایم. می توان گفت قسمتی از کار ما وابسته به گزارش های درست موجود در برنامه سپیدز بوده است و سپیدز همواره سعی کرده است خود را به روز نگه دارد. وقتی کنترل وجود نداشته باشد کار هم پیش نمی رود و سپیدز همواره این کنترل را از طریق نرم افزاری که ارائه میکند، برای ما فراهم کرده است. اصلاً می توان گفت که اگر نرم افزار رستوران نباشد کار هم پیش نمیرود یا باید با چرتکه حساب و کتاب کنیم یا با نرم افزار، که با یک نرم افزار و از طریق ابزار های مختلفی که ارائه میکند به راحتی می توانید سوار کار شوید.

توصیه‌هایی از علیرضا معصومی برای فعالان صنعت رستوران

به نظر من کسی که میخواهد وارد این کار بشود، در ابتدا قبل از شروع، نیاز به بررسی خیلی دقیقی دارد. افرادی که قصد ورود به این صنعت را دارند بایستی تمامی هزینه ها را از قبل محاسبه کنند (قیمت اجاره ملک، تامین مواد اولیه شامل گوشت و مرغ و از این قبیل) و ببیند آیا توجیه اقتصادی دارد یا خیر. بعد از این توصیه دیگر من این است: تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات. مشتری از نظر بونو در جایگاه ویژه ای قرار دارد. یک نکته مهم این است که ما وقتی در تأمین مواد اولیه با چالشی مواجه می شویم به عنوان مثال زمانی که شرکت تأمین کننده، ژامبونی را که ما همیشه در پیتزای خود استفاده می کنیم را دیگر تولید نکند، واکنش ما در این شرایط این است که صبر میکنیم تا مجدد آن را تولید کند و چیز دیگری را جایگزین آن نمی کنیم چرا که مشتری برای یک طعم ویژه که قبلا در بونو تجربه کرده است به سراغ ما می آید نه برای طعم دیگری، پس وظیفه ما است که به سلیقه و ذائقه مشتریانمان احترام بگذاریم و با آن ها صادق باشیم. برای ما مهم است که مشتری زمانی که به اینجا می آید احساس نکند طعم و مزه غذا تغییر کرده است. حتی اگر آشپزی دارید که از وی راضی هستید باید هر طور شده است او را حفظ کنید تا کیفیت غذای شما تغییر نکند. مشتری همیشه پادشاه است اگر به مشتری همیشه به دید یک پادشاه نگاه کنید همواره موفق خواهید بود.

دیگر داستان های موفقیت