جناب آقای شادمان اکبری | مالک برند شادمان

شادمان اکبری مالک برند شادمان

تاریخچه برند شادمان

شادمان اکبری متولد سال 1352، پس از اتمام دوره خدمت سربازی، فعالیت خود در صنعت رستوران را آغاز کرده است و در طی این سال ها مراحل مختلفی از پیشرفت در این صنف را با موفقیت سپری کرده است. آنچه رستوران شادمان را از سایر رستوران ها متمایز می کند، روزهای پر فراز و نشیبی است که مالک این برند در این صنعت پشت سر گذاشته و تمام جزئیات این کسب و کار را عمیقاً تجربه کرده است. ایشان اولین تجربیات خود در این صنف را با کار در قسمت های مختلف رستوران آغاز کرد اما نگاه بلند پروازانه و همت بالای ایشان باعث شد که کارمند ساده آن روزگار اکنون مالک یکی از برند های معروف صنعت رستوران ایران باشد. رستوران شادمان واقع در فشم که مهم ترین ویژگی این منطقه آب و هوای بسیار مطلوب آن می باشد، مکان مناسبی را برای مشتریان خود فراهم آورده است تا با منوی غذایی کامل خود پذیرای آنان باشد.

نگاه به صنعت رستوران داری

در گذشته صنعت رستوران ایران از سادگی خاصی برخوردار بود،  از این جهت که به عنوان مثال برای مشتریانی که وارد رستوران می شدند خیلی تدارک خاصی لازم نبود اما امروزه مشتریان انتظارات متفاوتی پیدا کرده اند که باعث شده است برای سرویس دادن به یک مشتری فعالیت های زیادی لازم باشد. با توجه به ورود برند های جهانی در صنعت رستوران ایران و همچنین رفت و آمد مردم به کشور های خارجی و گسترش رسانه ها، صنعت رستوران ایران نیز رشد قابل توجهی داشته و همچنین انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات افزایش پیدا کرده است. دیگر نمیتوان با این شرایط رستوران داری را کار ساده ای در نظر گرفت لذا بایستی واقع بینانه وارد این کسب و کار شد. از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر این صنعت تا حدودی تضعیف شده است که برای بهبود و تقویت آن باید به ارتباط این صنعت با صنعت توریسم در ایران توجه کرد و اقدامات اساسی توسط مسئولین برای ورود توریست به ایران انجام شود تا صنعت غذا هم از این بحران خارج شده و تقویت گردد.

چالش های گذشته و نقش سپیدز

در گذشته مشکلات زیادی ناشی از نبود یک اتوماسیون نرم افزاری برای ما وجود داشت. به عنوان مثال وقتی روی کاغذ سفارش میگرفتیم تیک غذا ممکن بود به اشتباه روی غذای دیگری خورده باشد و ما به اشتباه غذای دیگری سر میز مشتری می آوردیم که باعث ناراحتی وی می شد، از سوی دیگر جمع زدن فاکتور های فروش تا حدودی وقت زیادی از ما می گرفت و کار دشواری بود. اما ما در سال 87 با سپیدز آشنا شدیم از آن سال تاکنون خدمات خیلی خوبی دریافت کردیم و از همان ابتدا متوجه شدیم که تا چه حد این سیستم کار ما را راحت کرده است. با شروع همکاری با شرکت سپیدز  بهره وری ما در کار خیلی افزایش پیدا کرد؛ الان با نرم افزار سپیدز در کمترین زمان فروش شب قبل را در ابتدای هر روز چک می کنیم،  این شرکت به طور مستمر سرویس خوب به ما می دهد و هر هفته از مجموعه ما بازدید میکنند و نیاز هایی که داریم را قبل از ما تشخیص داده و راهکار مناسب برای آن ارائه می کنند.

توصیه برای فعالان این صنعت

افرادی که میخواهند وارد این صنعت شوند بایستی انرژی زیادی داشته باشند چرا که این کار نیرو و انگیزه زیادی لازم دارد، این کسب و کار پشتکار بالایی می طلبد و باید سخت کوش باشید چون ساعت کاری فعالیت در رستوران زیاد می باشد. از سوی دیگر  این کار نیاز به تجربه دارد و شخصی که وارد این کار می شود باید صبور باشد.

دیگر داستان های موفقیت