یک مدیر رستوران از چه مواردی باید پرهیز کند؟ | بخش دوم

یک مدیر رستوران از چه مواردی باید پرهیز کند

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در قسمت قبل درباره برنامه ریزی جدید برای رستوران صحبت کردیم. اینکه باید شما در مسیر پیش رو برنامه های گذشته را مرور کنید و اقداماتی که انجام داده اید را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین گفتیم که باید کارهایی که برای شما مانند وزنه ای سنگین بوده اند و سرعت پیشرفت شما را کند کرده اند متوقف کنید. به چهار موردی که در زمان مدیریت رستوران تان باید از آن ها پرهیز کنید اشاره نمودیم. در ادامه می خواهیم چهار مورد دیگری که می تواند مدیریت رستوران شما را با اختلال ایجاد کند نام می بریم.

تلاش نکنید تا برای مردم همه چیز را فراهم کنید

این موضوع به طور مستقیم به نام تجاری (برند) شما مرتبط است. به خصوص غذاهایی که در منوی شما وجود دارد. منوها با تنوع غذایی زیاد را که مربوط به سال گذشته هستند را کنار بگذارید. این جمله را به یاد داشته باشید : منوی بزرگتر دردسر بیشتر.. ایجاد یک منوی غذا با هدف جلب رضایت مشتری تنها یک مزیت دارد و آن هم کسب رضایت مشتری است که در انتخاب غذای خود دو دل است. هر چقدر منو بزرگتر باشد به نیروی کار بیشتر برای آماده کردن غذا در رستوران نیاز است و باعث هدر رفتن منابع و هزینه های بیشتر می شود و کیفیت متوسط غذاها را سبب خواهد شد. کدام بهتر است؟ آماده کردن پنج غذا به شکل خوب یا ده غذا به شکل متوسط؟ که در مورد منوی غذا صادق است.

خیلی زیاد کار نکنید

صد ساعت کار کردن در هفته در رستوران کمکی به شما نمی کند. بسیاری از افراد تعداد ساعات کاری زیاد را برای خود افتخار می دانند. تا به حال چند بار شنیده اید که کارکنان یک رستوران به دلیل دو برابر کار کردن در هفته توانسته باشند باعث پیشرفت در رستوران شوند؟ برخی می گویند بله، ما شش برابر دیگران کار می کنیم و حتی یک روز تعطیل در ماه هم به سختی داریم. این جمله را در مدیریت رستوران به یاد داشته باشید : همیشه کیفیت از کمیت مهم تر است. بعضی موارد کاملا مرتبط با برنامه های رستوران است. سوال اینجاست که واقعا از 70 ساعت، به طور مفید چقدر را کار کرده اید و خود را فقط مشغول نکرده اید؟ متاسفانه بسیاری از مدیران  رستوران ها ارزش کاری خود را به مقدار ساعتی که کار کرده اند می دانند نه به نتیجه ای از آن زمان کاری گرفته اند.

این موضوع باید تغییر کند. داشتن یک جدول کاری ساده که به شما بگوید در طول هفته در هر ساعت به چه فعالیت هایی پرداخته اید این امکان را برای شما فراهم می آورد تا متوجه شوید در این باز زمانی کوتاه چقدر در کارتان موفق بوده اید.

رقابت کردن را متوقف و پیشرفت را آغاز کنید

در روز های پیش رو بیشتر رستوران ها تلاش می کنند تا با رستوران شما به رقابت بپردازند و شما نمی توانید جلوی این موضوع را بگیرید. دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یا رقابت کنید و یا از رقابت با آن ها صرفه نظر کنید. اغلب موارد مدیریت رستوران تصمیم می گیرد که رقابت نکنند که این تصمیم باعث می شود به نام و اعتبار رستوران آن ها خدشه ای وارد نشود. رقابت نکردن باعث می شود تا شما در کارتان بیشتر دقت کنید و نسبت به آن آگاه باشید. وقتی شما در این رقابت از چیزهایی که دارید حمایت می کنید و تمرکزتان را بر این می گذارید که به جای به دست آوردن بیشتر، چیز هایی که دارید را از دست ندهید سیاست کاری کم یاب و خوبی را اتخاذ کرده اید. شما به عنوان مدیر رستوران تصمیمات و کارهای خود را تحت تاثیر کمی ترس اتخاذ کرده اید. رستوران هایی که در حال به دلایلی در حال بسته شدن هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند رقابت کردن را نقطه عطفی برای خود می دانند. آن ها با رستوران شما رقابت خواهند کرد، از روش های قدیمی شما که در رستوران تان به کار می گرفته اید استفاده خواهند کرد تا بتوانند رستوران خود را به دیگران معرفی کنند و در بازار فروش خوبی داشته باشند.آن ها می خواهند چیزی را داشته باشند که شما دارید و این به شما بستگی دارد که می خواهید با آن ها در کارتان رقابت کنید یا نه. تا به حال این جمله را شنیده اید که می گویند بهترین دفاع حمله کردن است؟

از سرزنش خود و دیگران بپرهیزید

در سال 2018 بر روی این عبارت تمرکز کنید: مسئولیت پذیری شخصی. این عبارت بدان معنی است که شما باید در زندگی و کار خودتان تمرکز کنید. سرزنش کردن دیگران دردی از شما دوا نخواهد کرد و باعث می شود شما بهانه ای برای عملکرد و رفتار ضعیف خود پیدا نکنید.

آن ها را بپذیرید. از آن ها درس بگیرید، به سمت جلو حرکت کنید  و سعی کنید در آینده بهترین باشید. این موضوع باعث می شود که شما یک مدیریت رستوران مفید داشته باشید. در سال جدید گام های تان را رو به جلو بردارید و آن ها را مدیریت کنید. شما می توانید واکنش های تان را نسبت به کار را کنترل و مدیریت کنید.

اولین گام : از سرزنش دیگران خودداری کنید. آیا سرآشپز شما قادر به انجام تمام فهرست کاری خود نیست؟ به او اطلاعات و آموزش بیشتر بدهید. آیا کسی در بین کارکنان رستوران شما به کندی کار می کند و باعث ضربه زدن به گروه کاری شما در رستوران شده است؟ دوباره وظایف آن ها را برای شان توضیح دهید و به آن ها راه بهتر شدن را نشان دهید.

برنامه ریزی تازه ای برای رستوران تان کنید. مطمئن باشید برنامه جدید برای شما جذاب خواهد بود و رویاهایتان را با ارمغان خواهد آورد. همچنین همراه با کوله باری از تجربه فعالیت های گذشته هستید. با خود رو راست باشید و شیوه های کاری که سد موفقیت رستوران شما شده اند را کنار بگذارید. از تغییر نهراسید. با آغوشی باز از تغییر استقبال کنید و روزهای پیش رو را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید که می توانید تا پایان بر روی برند رستوران تان تغییر مثبت ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط