نکاتی برای موفقیت رستوران شما در اینستاگرام | بازاریابی رستوران

بازاریابی رستوران در اینسناگرام

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بدون شک غذای خوشمزه و وسوسه کننده بهترین دلیل انتخاب یک رستوران است. یک عکس خوب و با کیفیت از غذا حتی می تواند شخصی را که تصمیم گرفته در منزل غذا بخورد را به سمت رستوران بکشاند. به همین دلیل است که 69 درصد رستوران های دنیا در اینستاگرام به بازاریابی برای رستوران خود بپردازند. بازاریابی رستوران در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم جذاب است که هر کسی می تواند با ساخت یک صفحه شخصی یا عمومی به انتشار عکس خود بپردازد. بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی فعال هستند. اینستاگرام در ایران یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی است و بسیاری از مدیران برای حضور قدرتمند و بازاریابی خوب در اینستاگرام فعالیت می کنند.

نمی دانیم باور می کنید یا نه؛ اما برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام کار خیلی سختی پیش روی شما قرار ندارد.  بسیاری از رستوران ها به راحتی و با امنیت کامل در اینستاگرام به بازاریابی رستوران خود می پردازند. البته بیشتر از خود حضور در اینستاگرام، نحوه حضور مهم تر است. مدیران رستوران می توانند با کمی دقت، یک بازاریابی خوب برای رستوران خود در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

یک نکته بسیار مهمی که مدیران رستوران برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام باید مورد توجه قرار دهند این است که باید تمرکز بیشتری بر روی نسل جدید و جوانان داشته باشند. نسلی که زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. این افراد زمانی که عکس زیبایی از فضای رستوران یا یک عکس جذاب از یک غذا می بینند به سرعت با دوستان خود به اشتراک می گذرانند.

اجازه بدهید یک راه خوب برای بازاریابی رستوران تان در اینستاگرام به شما معرفی کنیم. شاید این را بارها شنیده و دیده باشید و یا حتی تجربه کرده باشید ولی بسیار اهمیت فراوانی دارد. اغلب افراد علاقه دارند حداقل یک بار عکس شان در شبکه های اجتماعی معروف گذاشته شود. خب، چه جایی بهتر از یک رستوران زیبا و بعد از یک تجربه عالی؟. شما می توانید از مشتریان خود بخواهید تا عکس های خود را در رستوران شما در صفحه اینستاگرام خود قرار دهند و هر عکسی که بیشترین لایک را گرفت هر هفته به عنوان عکس برتر انتخاب کنید و در صفحه اینستاگرام رستوران خود منتشر کنید. همچنین می توانید از آن ها بخواهید که تجربیات جذاب خود را در قالب عکس برای شما ارسال کنند تا بهترین عکس ها را در صفحه رسمی رستوران منتشر کنید.

چند نکته را در عکس هایی که برای رستوران می گیرید باید در نظر داشته باشید :

  • از غذاهای محبوب مثل پیتزا و همبرگر و… در صفحه اینستاگرام حتما قرار دهید.
  • هنگام گرفتن عکس حتما از کافی بودن نور اطمینان حاصل کنید.
  • به تمیز بودن میز و ظروف هنگام عکاسی توجه داشته باشید
  • برای طراحی پست ها می توانید یک طراح استخدام کنید.

در اینجا قصد داریم 5 استراتژی کلیدی برای فعالیت در اینستاگرام برای شما مطرح کنیم. این نکات توسط بازاریابان دیجتال تاکید شده اند و شما با رعایت این موارد می توانید موفقیت خود را در بازاریابی برای رستوران خود در اینستاگرام تضمین کنید.

1.     تقویم محتوا بسازیدساخت تقویم محتوا در بازاریابی اینستاگرام

در ابتدای هر ماه یک برنامه از رویدادهای پیش روی خود تهیه کنید و از قبل خود را برای اجرای کمپین مخصوص آن روز آماده کنید. سعی کنید در برنامه ریزی خود از انواع محتواها استفاده کنید. مثلا مناسبت های ملی و مذهبی، مناسبت های غذایی، سالروز تاسیس رستوران و… می توانند ایده های خوبی برای اجرای کمپین های مناسبتی و بازیابی رستوران شما باشد.

2.     تشویق مشتریان به اشتراک گذاری عکس رستوران

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ایده ای که می تواند به محبوب شدن رستوران شما کمک کند انتشار عکس های مشتریان تان در صفحه رستوران است. یک مورد که اهمیت دارد در اینجا یادآوری کنیم این است که حتما از مشتریان بخواهید که در عکس هایی که در اینستاگرام شخصی خود از رستوران شما منتشر می کنند حتما از هشتگ های خاصی استفاده کنند، یا در کپشن عکس ها به رستوران شما به اشاره کنند ( Mention) .

3.     از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

هیچ کس نمی تواند قدرت اینفلوئنسرها را انکار کند. اینفلوئنسر ها افراد مشهوری هستند که بخاطر شغلی که دارند یا سبک پست هایی که قرار می دهند دنبال کنندگان فراوانی دارند. این افراد اغلب بر روی اکثریت جامعه می توانند تاثیر بگذارند. در صنعت رستوران داری نیز افراد مشهوری هستند که به رستوران ها می روند و از فضا و غذاهای آن عکس میگیرند و در صفحات خود منتشر می کنند.

4.     استفاده از هشتگ مناسباستفاده از هشتگ درست در بازاریابی رستوران

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام قراردادن پست در اینستاگرام باید به آن توجه کنید هشتگ می باشد. انتخاب هشتگ مناسب و خوب می تواند شما را در نتایج جستجوی اینستاگرام نشان دهد ( impression) و  اگر برای مخاطب جذاب باشد بر روی عکس شما کلیک کند (rech) تا پست های بیشتری از رستوران شما ببیند. از این رو سعی کنید در انتخاب هشتگ دقت لازم را داشته باشید. حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و دقت کنید که حتما هشتگ منطقه رستوران خود را قرار دهید. نکته ای که در اینجا مهم است اشاره کنیم این است که بیش از هفت هشتگ در مطالب خود استفاده نکنید زیرا تحقیقات نشان داده است که مطالبی که دارای هفت هشتگ هستند  در نتایج جستجو نمایش بالاتری را به خود اختصاص می دهند.

5.     استفاده از برنامه های جانبی مناسباینستاگرام رستوران و بازاریابی

برخی اپلیکیشن ها هستند که شما را در مدیریت بهتر پست های اینستاگرام تان یاری می کند. به عنوان مثال اپلیکیشن over به شما امکان می دهد تا به عکس تان متن بچسبانید. یا نرم افزار flipgram با عکس های تان اسلاید درست می کند و آهنگ مورد نظرتان را بر روی اسلاید قرار می دهد.

علاوه بر این ها، برنامه هایی هستند که برای مدیریت صفحه اینستاگرام شما استفاده می شود. مثلا برنامه instatracker برای این است که بدانید چه افرادی شما را فالو و چه افرادی شما را آنفالو می کنند. یا برنامه latergramme برای این است که برای پست های تان زمانی را تعیین کنید تا در آن زمان ها در صفحه اینستاگرام رستوران شما منتشر شود.

 

نکته آخر : اینستاگرام و به طور کلی شبکه های اجتماعی نکات بسیار زیادی دارند که شاید بد نباشد به فکر استخدام یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی بهتر رستوران خود باشید. همچنین به این موضوع توجه کنید که ممکن است مردم در قسمت دایرکت اینستاگرام سوالاتی را راجع به رستوران شما بپرسند و بخواهند جواب خود را سریعا دریافت کنند. پس سعی کنید در اینستاگرام خود را در دسترس قرار دهید و به سرعت جواب سوالات در کامنت و دایرکت را بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط