غذای تند و تاریخچه آن | مناسبت های غذایی

روز غذای تند

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

16 ژانویه روز جهانی غذای تند است. غذای تند بیش از 6000 سال است که در رژیم غذایی انسان ها وجود دارد. بسیاری از فرهنگ ها از ادویه های تند در غذاهای روزانه خود استفاده می کردند. به عنوان مثال، فلفل کادوین یک ادویه رایج  در برخی کشورهای آسیایی ، روسیه و… کاربرد فراوانی دارد.

علاوه بر طعمی که ادویه های تند به غذا می دهد، تفکراتی وجود دارد که اعتقاد دارند ادویه تند باعث کشته شدن باکتری در غذا می  شود و بسیار مفید است.  سیر و پیاز  نمونه هایی از ادویه های تند است که اگر در غذا مصرف شود، برای از بین بردن باکتری ها بسیار مفید است.

فرهنگ های باستانی اعتقاد داشتند در سرزمین های با آب و هوای گرم، غذاهای تند نسبت به غذاهای معمولی برای سلامتی بسیار مناسب تر است. آن ها حتی به این نتیجه رسیدند که نسبت به پیشینیان خود عمر طولانی تری دارند و فرهنگ مصرف غذای تند را به فرزندان خود آموزش می دادند.

امروزه مرسوم است که مردم بیشتر غذاها رو با ادویه مصرف می کنند . به دلیل پیشرفت تکنولوژی و حفظ و نگهداری غذا با روش های نوین، مردم از ادویه های تند برای طعم غذا و لذت خوردن غذاهای تند بهره می برند.

مدیران رستوران ها و فست فود ها می توانند در این روز در نرم افزار رستوران خود تنظیماتی را لحاظ کنند تا غذاهای تند به صورت تخفیف دار به مشتریان ارائه گردد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط