راهنمای استفاده از تکنولوژی برای کافی شاپ و قهوه خانه

راهنمای استفاده از تکنولوژی برای کافی شاپ و قهوه خانه

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شما متوجه خواهید شد که استفاده از تکنولوژی مناسب در نهایت باعث ارائه یک تجربه عالی به مشتری شما خواهد شد که این امر به نوبه خود باعث موفقیت شما می شود. امروزه بیشتر کسب و کار ها از فناوری های مختلفی که ارمغان تکنولوژی است استفاده می کنند, که در نهایت این فناوری ها باعث می شوند که زمان انجام بسیاری از وظایف پشت میزی کاهش پیدا کند.

در این مطلب ما نرم افزار های مختلفی را به شما معرفی میکنیم که میتواند از آن ها برای قهوه خانه ها و کافه ها استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت کافی شاپ

استفاده از یک فناوری درست در واقع بخش مهمی از اداره یک کسب و کار تلقی می شود. در اینجا چندین راه حل وجود دارد که می تواند به شما در اداره بهتر کافی شاپ تان کمک کند:

نرم افزار کافی شاپ

یکی از مهم ترین ابزارهایی که امروزه  داشتن آن برای مدیران کافی شاپ ضروری است نرم افزار کافی شاپ است. با استفاد از این نرم افزار می توانید منوی خود را در آن تعریف کنید، سفارشات مشتریان را در آن ثبت کنید و گزارش های متنوعی از میزان فروش محصولات و عملکرد صندوق خود را ارزیابی کنید. افزایش دقت و بالا رفتن سرعت در کار از مهم ترین مزیت های نرم افزار های حسابداری کافی شاپ است.

دستگاه کارت خوان

یک کافی شاپ خوب باید بتواند تمامی روش های پرداخت را برای مشتریان خود فراهم آورد. امکان پرداخت فاکتور به صورت نقدی، پرداخت به صورت اعتباری یا پرداخت از طریق دستگاه های کارت خوان از مهم ترین روش های پرداخت موجود است. البته با پیشرفت تکنولوژی روش های پرداخت متنوع دیگری نیز فراهم خواهد شد که باید همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا مجموعه ی به روزی داشته باشید. نکته ای که در اینجا باید ذکر کنیم این است که نرم افزار کافی شاپی برای مجموعه خود انتخاب کنید که نسبت به روش های پرداخت متنوع انعطاف پذیر باشد. به طور مثال قابلیت اتصال به پوز بانکی را داشته باشد تا مشتری کافه فقط رمز کارت بانکی خود را وارد نماید.

نرم افزار سفارش و خرید انبار

اینکه آیتم های مختلف منوی شما در حال اتمام باشند ممکن است که در نهایت یک تجربه ضعیف از کافه شما را در ذهن مشتری نهادینه کند. شما باید یک نرم افزار مناسب برای مدیریت انبار و موجودی مواد اولیه خود داشته باشید. یکی از ماژول هایی که نرم افزار کافی شاپ خوب می تواند داشته باشد ماژول انباردای می باشد. به عنوان مثال نرم افزار کافی شاپ سپیدز علاوه بر مدیریت فروش کافه، مدیریت انبار را نیز دارد. با استفاده از این مورد می توانید دو بخش انبار اصلی و انبار پای کار مجموعه خود را کنترل کنید، از موجود مواد اولیه و محصولات نهایی خود اطلاع داشته باشید و در صورتی که این مواد و محصولات رو به اتمام باشد با اخطار نرم افزار مواجه می شود.

سفارش آنلاین

اگر شما غذای بیرون بر دارید, میتوانید با پذیرش و سفارش آنلاین به کسب و کار خود رونق بیشتری بدهید. در این صورت بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های مختلف دیگر میتوانند به راحتی غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهند. سایت های سفارش آنلاین غذا زیادی وجود دارند که علاوه بر بخش رستوران و فست فود، بخشی را به کافی شاپ ها اختصاص داده اند.

فناوری و نرم افزارهای مالی

صاحبان کسب و کارهای موفق می دانند که مدیریت و بررسی امور مالی تا چه حد حائز اهمیت است. تکنولوژی های زیر می توانند در بخش صندوق کافه شما بسیار کارآمد باشند:

نرم افزار حسابداری

شما میتوانید از نرم افزار حسابداری جداگانه برای عملیات های حسابداری پیشرفته خود  استفاده کنید تا لیست دقیقی از فروش و مخارج خود را داشته باشید. این برنامه می تواند به اینترنت بانک و دیگر پایانه ها متصل شود؛ بنابراین شما همواره سوابق خود را به صورت به روزرسانی شده در اختیار خواهید داشت.

نرم افزار حقوق و دستمزد

ساعت کاری، حقوق و دستمزد، مزایا و مالیات می توانند توسط این دستگاه محاسبه شوند. کنترل هزینه کارکنان کافی شاپ از جمله مهم ترین بخش های حسابداری مجموعه های بزرگ است.

تکنولوژی بازاریابی

شما با استفاده از بازاریابی دیجیتال می توانید چندین قدم از رقبای خود در این زمینه جلوتر باشید. موارد زیر می توانند به شما در این راه کمک کنند:

وب سایت

یک وبسایت، به مشتریان بالقوه کمک خواهد کرد که اطلاعات مهم را درباره کافه شما از قبیل منو، ساعت بازگشایی و آدرس دقیق به آسانی پیدا کند. شما همچنین می توانید از طریق وبسایت ها کافه یا قهوه خانه خود را خاص تر نشان دهید.

رسانه های اجتماعی

علاوه بر وبسایت, کافه و قهوه خانه شما باید پروفایل هایی را در رسانه های اجتماعی پربازدید داشته باشد. یکی از مهم ترین رسانه های اجتماعی برای مجموعه های خدمات غذایی، به خصوص کافی شاپ اینستاگرام است. داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام

بررسی های آنلاین

بسیاری از مردم پیش از اینکه یک محل را انتخاب کنند در قسمت نظرات و بررسی ها به طور کامل آن را چک می کنند. شما می توانید از طریق این بررسی ها مدیریت کسب و کار خود را کنترل کنید.

موارد بیشتر…

بسیاری از مردم به کافه ها می روند تا محیط دلخواه خود را برای کار و یا مطالعه پیدا کنند. در اینجا شما می توانید استراتژی هایی را انتخاب کنید  که توسط آنها می توانید محیطی دلپذیر را برای مشتریان خود فراهم کنید.

  • موسیقی؛ شما میتوانید با یک موزیک ملایم فضای مناسبی را برای مشتریان خود ایجاد کنید.
  • اینترنت؛ اینکه شما یک دسترسی آسان را برای مشتریان خود فراهم کنید، در واقع یک راه عالی برای حفظ مشتریان خود بوجود آورده اید. اطمینان حاصل کنید که وای فای شما چندین رایانه و تلفن همراه را به صورت همزمان پشتیبانی می کند.
  • محافظ های شارژر؛ ممکن است که مشتریان شما در صورت لزوم نیاز به منبعی برای شارژ لپ تاپ و تلفن همراه داشته باشند. در این صورت این وظیفه شماست که با یک خروجی برای اتصال تلفن های همراه قرار دهید.

در تمامی این موارد شما میتوانید با مشورت با یک متخصص در حسابداری و رزرو, خدمات خود را سریعتر ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط