یک مدیر رستوران از چه مواردی باید پرهیز کند؟ | بخش اول

مدیر رستوران از چه مواردی باید پرهیز کند

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چند روزی است که از فصل تابستان می گذرد. فصل جدید همیشه این حس را ایجاد می کند که همه چیز بهتر خواهد شد. زمانی که به برنامه های جدید و روزهای پیش رو نگاه می کنید به یاد داشته باشید که رستوران شما نمی تواند تنها با تکیه بر امید به موفقیت برسد. یکی از بهترین راه هایی که باعث پیشرفت شما در روزهای آتی می شود این است که به کارهایی که در گذشته انجام داده اید نگاهی بیاندازید و تاثیرات مفید آن ها را بر کار خود اندازه گیری کنید. برای اینکه به جایگاهی که می خواهید برسید می بایست خودتان را از شر چیزهایی که در سال های قبل فقط برای شما وزنه ای سنگین بوده اند خلاص کنید. در این مطلب و مطلب بعدی می خواهیم به 8 موردی که در زمان مدیریت رستوران خود باید از آن ها پرهیز کنید می پردازیم :

از استخدام افراد غیر متخصص و درجه سه بپرهیزید.

رقابت بر سر جذب استعداد های برتر همیشه وجود داشته است. این موضوع برای مدتی است که در کسب و کارها نمود بیشتری پیدا کرده است. بنظر می رسد رستوران داران به عنوان یک واحد صنفی کار خود را در زمینه صنعت رستوران به خوبی انجام نداده اند تا نسل های جدید به این صنعت و مشاغل آن به عنوان فرصت های شغلی جذاب نگاه کنند. همیشه در این مورد گفته می شود ما هنوز زمان داریم و می توانیم کار بهتری بیابیم. شروع این موضوع در این است که ما از استخدام افرادی که در زمینه کاری خود متوسط هستند بپرهیزیم. کارمندانی که در کار خود حرفه ای و موثر هستند به این موضوع توجه دارند که کارمندان شما در حال حاضر چه کسانی هستند و بعد تصمیم می گیرند که با شما کار کنند یا خیر. مشکل استخدام کارمندان درجه سه این است که آن ها به خودی خود کارمندان درجه سه هستند نه کارمندان درجه یک. فکر تبدیل کارکنان درجه سه به درجه یک ناممکن نیست اما آن ها باید به سختی کار کنند که ممکن است به شکل ذاتی دارای این استعداد نباشند. کسانی که  استخدام می کنید تا به شکل مستقیم با مهمانان و مشتری های تان در ارتباط باشند یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که شما باید به عنوان یک مدیر در رستوران تان بگیرید. به راحتی از کنار این موضوع رد نشوید . هر کدام از کارمندان شما در واقع نماینده و نشان دهنده اسم و نام رستوران شما به مشتری رستوران می باشند. هیچ گاه به دلایل شخصی کارکنان رستوران خود را انتخاب نکنید.

تمام کارها را خودتان انجام ندهید.

اصلا عیبی ندارد که از دیگران مشورت بگیرید. این اصلا نشان دهنده ضعف شما به عنوان مدیریت رستوران نیست. هیچ کس به این فکر نمی کند که مثلا شما قادر به انجام کارتان نیستید. در حقیقت آیا می دانید کارمندان از چه چیزی واقع متنفرند؟ مدیرانی که از آن ها مشورت نمی گیرند. غرورتان را کنار بگذارید. اینکه کارتان را خودتان انجام دهید تنها یک روش مدیریتی است . از مشورت گرفتن از کارکنان تان نترسید. کارکنان رستوران همیشه همیار و حامی بوده اند. از کمک کارکنان وقتی به آن ها نیاز دارید صرفه نظر نکنید. آن ها شما را قضاوت نخواهند کرد. بالاخره شما هم انسان هستید و نیاز به کمک دارید.

شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

محتوایی که هفته گذشته در اینستاگرام قرار داده اید مربوط به هفته گذشته بوده است.  مهم ترین چیزی که می تواند بازاریابی رستوران شما را بهبود ببخشید این است که این کار را به شکل مداوم انجام دهید. تبلیغات رستوران در شبکه های اجتماعی می بایست به طور دائمی و مکرر ادامه یابد تا اسم و برند رستوران شما همیشه به عنوان یک برند برتر در ذهن مخاطبان باقی بماند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که هر هفته چند روز را صرف این کنید که چه چیزهایی را می خواهید در صفحه رستوران خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید. استراتژی محتوایی مشخصی داشته باشید. این تغییر به ظاهر کوچک زمانی که مداومت داشته باشد می تواند نتایج بزرگی در پی داشته باشد.

آن گونه که دوست دارید با کارمندان تان برخورد نکنید

شما ممکن است فکر کنید آنگونه که دوست دارید با کارمندان تان کار نمی کنید و واقعیت این است که بعضی وقت ها ممکن است بدون این که متوجه شوید این اتفاق برای شما بیفتد. برای مثال آیا تا به حال اتفاق افتاده که فقط با شخص خاصی زمانی که غذای خود را با او میل می کنید در مورد مسائل کاری و زندگی تان صحبت می کنید؟ آیا تا به حال کسی را نصحیت کرده اید؟ اگرچه این کار از روی عمد نباشد اما این نوع روابط باعث می شوند که به یک شخص خاص بیش از حد توجه کنید و این موضوع باعث شکاف و از هم گسستگی در بین کارمندان تان می شود. در واقع این غیر ممکن است که یک یا دو نفر از کارکنان رستوران مورد توجه شما باشند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که توجه داشته باشید چگونه رفتار شما باعث تحت تاثیر قرار دادن دیگران خواهد شد. آگاهی و توجه مرکز تمام تغییرات هستند. رفتارهای خود را بسنجید و همیشه از خود سوال کنید که آیا کاری که انجام می دهم باعث تقویت کار کارکنان رستوران من می شود یا باعث گسسته شدن آن ها خواهد شد. حقیقت همیشه به شما آزادی می دهد حتی اگر موضوع سختی برای شما به وجود بیاید.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط