کسب و کار کافه داری: سه قدم برای رهبری کردن به جای مدیریت کردن

کسب و کار کافه داری

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دو واژه ی مدیریت و رهبری، کلید هایی هستند که به شما کمک می کنند متوجه شوید تا چه اندازه خوب در حال گرداندن کافی شاپ خود هستید. مدیران استارباکس بعد از شش سال کار کردن در  آنجا، و آموزش دیدن و وارد شدن به دنیای قهوه ها، متوجه شدند که بسیاری اوقات مالکین کافه ها مدیرانی را استخدام می کنند که تنها کار مدیریت را انجام دهند.

متاسفانه، داشتن توانایی جهت مدیریت به معنای داشتن توانایی جهت رهبری موفق یک کافه نمی باشد. و زمانی که یک مدیر از هر ده بار نه بار آن را نمی تواند رهبری خوبی داشته باشد، در نتیجه فضای کاری منفی و گردش مالی بالایی را متحمل خواهد شد.

تمام رمز موفقیت در کارکنان شما خلاصه می شود

در 70% مواقع بدون اینکه شما نیرویی صرف کنید، کارکنان شما مسئول گرداندن کافه می باشند. ما میدانیم که باریستا ها در بسیاری از کافه ها قسمت جلوی درب ورودی مشغول به کار هستند، و تنها حداقل حقوق را دریافت می کنند. اما باز همین بازیستاها کارکنان فروش قسمت اعظمی از کافه می باشند، آنها چهره ی کافه ی شما، و سفیر برند شما هستند. آنها به عنوان دپارتمان روابط عمومی شما مشغول سرویس دهی هستند، همچنین به عنوان نانوا و ساندویچ زن، کارکنان صندوق و کارکنان نظافت… لازم به ذکر است که اول از همه آنها افراد ماهری در زمینه ساختن قهوه های دست ساز مخصوص می باشند.

بنابراین شغل شما تنها مراقبت کردن از مغازه نمی باشد؛ بلکه شما باید به کارکنان خود نیز اهمیت دهید. اگر شما بی نهایت بر روی شغل خود و سود و از دست رفت پول تمرکز کرده اید که موجب نادیده گرفتن کارکنان شما می شود- که شما کارکنان خود را با کار درگیر نمیکنید و آنها را پرورش نمی دهید- کارکنان شما رابطه شان با شما قطع خواهد شد. شما به آنها وفادار نبوده اید بنابراین آنها به شما وفادار نخواهند بود. و این لطمه ی بزرگی برای کافه ی شما خواهد بود. یکی از ویژگی های برخی نرم افزار کافی شاپ این است که شما می توانید در آن مدیریت کل مجموعه خود را به صورت اتوماسیون انجام دهید.

به جای آن، شما نیاز دارید کارکنان خود را رهبری کنید، الهام بخش آنها باشید و آنها را با کار درگیر کنید. و برای انجام این کار لازم است شما سه چیز را به خاطر داشته باشید: انتظارات، رشد، و بازخورد.

انتظارات

از همان ابتدای کار انتظارات خود را از کارکنان خود به طور مشخص بیان کنید، و اقدامات آنها را بر مبنای یک برنامه ی روزانه به روز رسانی کنید. هم چنین به خاطر داشته باشید که این انتظارات باید استنتاج شوند: کارکنان شما باید مکررا مهارت های خود را افزایش دهند. به عنوان انسان، ما باید بدانیم که چه چیزی به دست خواهیم آورد؛ این امر یک مبنای پایه ای برای زندگی ای است که در حال زندگی کردن هستیم.

در حالی که این انتظارات تنها کارکنان شما را با رضایت بیشتری مواجه نخواهد کرد: بلکه به آنها آموزش خواهد داد چگونه با آن انتظارات رو به رو شوند، در زمان های مبهم موجب استرس کمتری برای شما خواهند شد؛ و در نتیجه، موجب هدایت به سمت تداوم بیشتر و رضایتمندی مشتریان خواهد شد که دوباره به کافه ی شما باز می گردند.

رشد

کارکنان شما محصولات دست ساز ارائه می دهند و این به معنای آن است که آنها تشنه ی یادگیری هستند : یادگیری اینکه چگونه بهتر کار کنند، و چگونه لاته های بهتری درست کنند تا به مرور زمان رشد مداوم داشته باشند. و از آنجایی که قهوه ها مکررا در حال تغییر هستند، مهارت یک باریستا در در زمینه ی ساخت قهوه پویا می باشد. بنابراین اگر تمایل باریستاهای شما برای رشد کردن با پشتیبانی همراه نیست، آنها کافی شاپی را پیدا خواهند کرد که به آنها آموزش مناسب بدهد.

درسی که از این مطلب می توان گرفت این است که کارکنان خود را رشد دهید. آنها را نسبت به آینده مصون کنید. به آنها کمک کنید تا خلا های مهارت های خود را پر کنند. و به خاطر داشته باشید که افراد به روش های مختلفی یاد می گیرند. اگر شما می خواهید که آموزش دهی شما موثر تر باشد، شما نیاز دارید که از روش های آموزش دهی مورد ترجیح آنها استفاده کنید.

بازخورد

بازخورد صحیح و مداوم ضروری است. این امر به کارکنان شما کمک می کند تا رشد کنند و هم چنین احساس آنها را در مورد نحوه ی کار کردن شکل می دهد. چه احساس فوق العاده ای است وقتی شما با مدیرتان ملاقات می کنید و او به شما می گوید که چقدر خوب کار می کنید و چرا؟ اما چقدر وحشتناک است که تنها به هنگام انجام اشتباه یک کار بازخورد بگیرید؟ به این دلیل است که چرا بازخوردها نیاز دارند دائمی و متعادل باشند.

این به این معنا است که شما نیاز دارید عملکرد باریستاهای خود را مورد بررسی قرار دهید. نه، من راجع به جاسوسی کردن در هر زمان که آنها مشغول کار هستند، و نگاه کردن به آنها هنگام ریختن قهوه در فنجان نیستم. اما من راجع به آگاهی در مورد عملکرد، نقاط قوت آنها، و رشد آنها هستم- بنابراین شما می توانید یک بازخورد صحیح و مداوم به یک روش سازنده و الهام بخش به کارکنان خود بدهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط