چگونه یک کافه را با موفقیت مدیریت کنیم

چگونه یک کافه را با موفقیت مدیریت کنیم

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شما یک مکان عالی برای کافه ی خود پیدا کرده اید، مهارت خاصی برای جذب مشتری داشته اید، و محصولاتی ارائه می دهید که مشتریان شما را دوباره به کافه ی شما باز میگرداند. حالا وقت آن است که همه چیز را به آرامی، بدون از دست دادن اشتیاق خود در روند کار، اداره کنید.

اکثر اوقات، رستوران هایی موفق هستند که نه تنها توانسته اند شلوغی ها و مشکلات اولین سال افتتاح را با موفقیت بگذرانند، بلکه این موفقیت توانسته است در سالهای آینده نیز جریان خود را حفظ کند و موجب به شهرت رسیدن نام آن رستوران شود.

ما بارها دیده ایم که افتتاح یک کافه، تنها نیمی از راه است. چالش واقعی اداره کردن آن است. اجازه بدهید ابتدا مشخص کنیم که معنای موفقیت در اداره کردن کافه چه فاکتورهایی دارد.

موفقیت یک کافه به روش های مختلفی قابل اندازه گیری است، اما رایج ترین آنها، توافق روی این نکته است که آیا سود کافی به دست می آوریم یا خیر.

به طور کلی، سود بیشتر به معنای موفقیت بیشتر است. سود یک فاکتور کلیدی مهم است، اما نباید تنها نکته جهت ارزیابی موفقیت انگاشته شود. به عنوان مثال، اگر سود شما بالا است، اما جهت به دست آوردن سود باید 80 ساعت در هفته کار کنید نمیتوانید شغل خود را پر سود بنامید.

موفقیت، آمیزه ای از سود، میزان شادی شما از مدیریت کافی شاپ ، و میزان رضایت مشتریان شماست. با در نظر داشتن موارد ذکر شده، بیایید نگاهی به سه عنصر که میتواند شما را از درست اداره کردن کافه ی شما مطمئن کند بیاندازیم.

مدیران با کیفیت استخدام کنیم

بهترین تصوری که میتوان از کافه ی شما داشت، بستگی به رویای شما دارد، اما مسئولیت های روزانه باید به یک مدیر رقابت جو و متعهد محول شود.

بسیار خوب خواهد بود اگر مدیری را انتخاب کنید که از قبل در مورد نحوه ی اداره کردن کافه اطلاعات دارد.

اگر شما اخیرا شروع به کار کرده اید، ممکن است برای استخدام تمام مدت یک مدیر به اندازه ی کافی بودجه نداشته باشید، که بدین معنا است که آن وظایف به گردن شما میافتد. این بهترین زمان جهت آن است که بتوانید کافه ی خود را به نحوی اداره کنید که خودتان میخواهید، بدین ترتیب روزی خواهد رسید که خودتان بتوانید شخصی را برای انجام کارها آموزش دهید.

از طرف دیگر، اگر برای مدتی، خودتان هم نقش مالک رستوران و هم مدیر رستوران را دارید، بهتر است کارهای دیگر را به افراد دیگر بسپارید. بسیار عاقلانه است که زمانی را برای آموزش مدیر خود اختصاص دهید، چراکه میتواند در آینده به کارکنان و مدیران آینده ی شما آموزش دهد.

بطور پیوسته به مشتریان خود تجربیات مشابهی ارائه دهید

تداوم یک کلید اصلی، و راز موفقیت بیشتر مشاغل موفق در جهان است. مشتریان شما باید بدانند بار دوم، سوم، وچهارمی که وارد کافه ی شما می شوند چه تجربیاتی را خواهند داشت. تحقیقات نشان داده است اگر مشتریان شما تنها یک بار قهوه ی بدی را در کافه ی شما بنوشند، 50% آنها عصبانی خواهند شد، 17% آنها از خرید آن قهوه پشیمان خواهند شد، و 6% درصد آنها احساس خواهند که روزشان به طور کلی خراب شده است. و این امر ادامه دادن کار شما را مختل خواهد کرد.

مشتریان بخصوص خود را بشناسید و نیازهای آنها را هر بار که کافه ی شما را انتخاب می کنند در نظر بگیرید. این روزها، داشتن یک برنامه ی وفادارسازی مشتریان بسیار مناسب به نظر می رسد، اما شما فراتر روید و مطمئن شوید که کافه ی شما چیزی برای وفادار ماندن مشتریان ارائه می کند. کافه ی شما باید یک احساس اطمینان هر روزه را برای مشتریان، چه از طریق انرژی مثبت فضای کافه، دکوراسیون، رفتار کارمندان، و یا محصولات خوشمزه ، فراهم کند.

سیستم فروش مناسب انتخاب کنید

نرم افزار کافی شاپ مناسب تفاوت بین موفقیت و عدم موفقیت شما را در مدیریت یک کافه ی بدون مشکل، که کارکنان آن به طور موثر مفید عمل می کنند، مشخص می کند. از سیستمی استفاده کنید که ویژگی ها و گزینه هایی را دارا باشد که به عنوان سیستم فروش مختص کافه ها طراحی شده باشد.

نه تنها کارکنان شما از مزایای سهولت در سفارش گیری آسان بهره مند خواهند شد، شما و مدیر شما نیز میتوانید از در جریان بودن کارها به صورت درست و دقیق بهره ببرید.

از هر سه مورد ذکر شده بهره ببرید

با انجام هر سه مورد ذکر شده به صورت صحیح کافه ی خود را در مسیر موفقیت قرار دهید، و به این طریق به جزئیات نیز بپردازید. البته، جهت اداره کردن یک کافه ی فوق العاده موارد بیشتری دخیل هستند، مطمئن شوید جهت دسترسی به این نکات سایت ما را در آینده دنبال خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط