چگونه رستوران ها از برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان برای ارتقای کسب و کار خود استفاده می کنند

برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان رستورانی

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هنگامی که در فکر راه اندازی یک رستوران هستید، کارهای زیادی است که باید انجام دهید. از آموزش کارکنان گرفته تا تنظیم منوی غذا، همگی آیتم های مهمی هستند. اما مزایای پیاده سازی یک برنامه وفاداری و باشگاه مشتریان می تواند باعث کسب درآمد و سود بیشتر گردد. با بکارگیری چنین برنامه ای همیشه با مشتریان رستوران در تماس هستید. این کار می تواند به شما کمک کند تا مهمانان راضی را به مهمانان وفادار تبدیل کنید زیرا همانطور که می دانید مشتریان منظم بهترین و سودآورترین مشتریان برای رستوران شما هستند. اگر در اجرای برنامه وفاداری جدید، یکی دوبار به مانع برخورد کردید نگران نشوید، برنامه وفاداری و باشگاه مشتریان خیلی بیشتر از این برای شما منفعت دارد که بخواهید به همین زودی از آن ناامید گردید.

مزایای باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری برای رستوران

در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه ایجاد و اصلاح باشگاه مشتریان رستوران باعث بالا رفتن درآمد آن خواهد شد.

افزایش سود: افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند سود دهی را تا 75 درصد افزایش دهد.

مهمانان جدید بیشتر: طبق این مطالعه، 82 درصد از اعضای باشگاه مشتریان حداقل یک نفر را با خود به رستوران آورده اند. این بدان معنی است که اگر شما 100 مشتری وفادار داشته باشید، 82 مهمان دیگر همراه آنها به رستوران شما می آیند.

میانگین پرداخت بالاتر: اعضای باشگاه مشتریان به طور میانگین بیشتر از سایر مهمانان پول خرج می کنند. حتی اگر کمی هزینه و زمان بیشتر برای تنظیم برنامه وفاداری و ایجاد باشگاه مشتریان صرف شود، شما به سود بیشتری خواهید رسید.

اطلاعات جامع و کامل مشتری: هدف نهایی باشگاه مشتریان، آگاهی بیشتر در مورد مهمانان رستوران است. هنگامی که یک مهمان، عضو باشگاه می شود، می توانید اطلاعاتی در مورد او به دست بیاورید که با روش های دیگر ممکن نیست.

هنوز متقاعد نشده اید؟ در ادامه بهترین راهنمایی ها و مزایای باشگاه مشتریان رستوران را به شما پیشنهاد می دهیم.

ساخت پایگاه داده مشتریان

اگر اطلاعات بیشتری راجع به مشتریان خود داشته باشید، می توانید استراتژی های بازاریابی رستوران ها را که به طور مستقیم در رابطه با آنهاست با موفقیت ایجاد کنید. چه چیزی باعث می شود افراد به رستوران شما جذب شوند؟ بهترین برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان برای رستوران ها، به شما توانایی ساخت یک پایگاه داده مشتریان که شامل آدرس های ایمیل و ترجیحات آنها می باشد را می دهد. هنگامی که این اطلاعات ارزشمند را داشته باشید، می توانید پیشنهادات متناسب با سلیقه و ترجیحات مشتریان برای آنها ارسال کنید.

رابطه خود را با مهمانان رستوران بهبود دهید

باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری موفق رستوران به شما اجازه می دهد تا روابط خود را با مهمانان بهبود بخشد. ارسال یک کوپن برای روز تولد یا یک یادآوری در مورد جشن هایی که برای سالگرد تاسیس رستوران برگزار می شود، می تواند به آسانی و به صورت خودکار انجام گردد و تاثیر مثبت ماندگاری روی مهمانان گذارد. این کار باعث می شود آنها خودشان را جزئی از خانواده شما احساس کنند.

به این سوال، خوب فکر کنید: اگر برای صرف شام در فکر رفتن به یک رستوران هستید، آیا احتمال دارد که به مکانی بروید که ماه پیش رفته اید و آنجا را واقعا دوست داشته اید اما نام رستوران را به خاطر ندارید، یا اینکه دوست دارید به رستورانی بروید که هفته پیش یک کارت پستال قدردانی برای شما ارسال کرده است؟

فراتر از پاداش ها فکر کنید، تجربیات VIP ارائه دهید

باشگاه مشتریان فراتر از ایده کارت پانچ ساندویچ یا قهوه مجانی است. در حال حاضر برنامه های پاداش چیزی بیش از تخفیف ها و پاداش ها هستند و تمرکز خود را روی فراهم کردن بهترین تجربه برای مشتریان وفادار خود می گذارند. در مورد ارائه فرصت هایی برای رزرو رویدادها قبل از عموم مردم فکر کنید. این یکی از راه ها برای فراهم کردن تجربه خاص است. هر مالک یک کسب و کار می داند، مردم می خواهند زمان خود را در مکان هایی که دوست دارند، سپری نمایند و انتخاب می کنند پولشان را در جاهایی خرج نمایند که با آنها به بهترین شکل رفتار می شود. مشتریان وفادار 67٪ بیشتر از مهمانان جدید پول خرج می کنند. به وسیله ارتباط موثر با مهمان، می توانید هر کدام از آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل نمایید.

یک برنامه ارجاعی اضافه کنید

وفادارترین مشتریان می توانند بهترین حامیان شما باشند. با استفاده از یک نوع انگیزه ارجاع به برنامه خود، مشتریان به شیوه های مختلف، رستوران شما را به افراد بیشتری معرفی خواهند کرد و حالا شما هستید که باید بخاطر همکاری در بازاریابی رستوران از آنها تشکر کنید. می توانید یک نوشیدنی مجانی یا برخی از امتیازهای وفاداری اضافی به مشتریانی که برای بار اول یک مشتری جدید به رستوران شما آورده اند ارائه دهید یا برای افرادی که در باشگاه مشتریان شما ثبت نام کنند، تسهیلات ویژه ای در نظر بگیرید.

راحتی را برای مشتریان خود فراهم کنید

درباره راه هایی که می توانید به مشتریان خود پاداش دهید فکر کنید. این راه ها باید به آنها کمک کند تا زندگی شان آسان تر شود. آیا می توانید شیوه هایی برای مشتریان وفادار جهت رزرو سریع تر پیاده سازی نمایید و تدبیری بیندیشید که آنها راحت تر بتوانند به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند؟ اگر خدمات تحویل رایگان درب منزل ارائه دهید، برای مشتریان راحت تر است که سفارش خود را به صورت آنلاین انتخاب و ثبت نمایند. از آنجا که برنامه های وفاداری  و پایگاه مشتریان اطلاعات مهمان ها را ذخیره می کند، هنگامی که مشتریان برای سفارش غذا با رستوران تماس می گیرند، دیگر نیاز نیست مشخصات کامل خود را ارائه دهند بلکه تنها با ذکر نام یا کد باشگاه مشتریان می توانند از خدمات رستوران بهره مند شوند. از سوی دیگر، کارکنان رستوران بدون نیاز به خواندن آدرس و خطاهای احتمالی در تحویل سفارش، می توانند خدمات خود را سریع تر و شخصی تر ارائه دهند. این کار باعث می شود مشتریان مشتاق باشد تا دوباره به رستوران شما مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط