چطور تبدیل به یک مدیر رستوران شویم؟ | مدیریت رستوران

چطور تبدیل به یک مدیر رستوران شویم؟

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای برداشتن قدم بعدی در شغلتان آماده اید؟

مدیریت رستوران یا پذیرفتن چنین سمتی در رستورانی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستید ممکن است یک موضوع عادی به نظر بیاید. در حالیکه یک سری از صنایع نیازمند مدیریت اجرایی و سال ها سابقه کار مدیریتی دارند، صنعت رستوران، رضایت شغلی و پایداری مالی را برای هر کسی که تمام توانش را برای بهترین شدن می گذارد فراهم می کند.

سوالات بسیاری وجود دارد که باید فقط و فقط از خودتان بپرسید. اگر می خواهید مدیر رستوران شوید باید آمادگی پاسخ دادن به سوالات بسیار مهمی را داشته باشید. هر آنچه برای تغییر نیاز دارید یاد بگیرید تا تبدیل به یک مدیر رستوران خوب شوید.

1. آیا به اندازه ی کافی خلاق هستید؟

در مدیریت رستوران بهره وری یک عنصر کلیدی است. از هر مدیر رستورنی که می شناسید سوال کنید و از تجربیات آن ها استفاده کنید. مدیران رستوران ها به شما خواهند گفت که حدودا 400 کار است که باید در طول روز انجام دهید.

داشتن ابزاری برای مدیریت زمان می تواند کارایی شما را در محیط کار بالاتر ببرد. تمام امور شامل برگزار کردن جلسات برای کارکنان، انجام کارهای حسابداری و بررسی عملکرد رقبا از جمله اموری است که یک مدیر رستوران باید به آن رسیدگی کند. با شناخت به عملکرد و انتظاراتتان می توانید درک بهتری از اینکه چطور می توانید به یک مدیر رستوران خوب تبدیل شوید بدست می آورید و این همان کار درست برای پیشرفت شما است.

2. آیا می توانید رضایت کارکنان  رستوران را کسب کنید؟

یک مدیر خوب رستوران باید تعادل را بین دو چیز رعایت کند، تعادل بین درآمد رستوران و رضایت کارکنان رستوران. اینکه مطمئن شوید در عین حالی که یک رستوران با درآمد بالا دارید، کارکنان رستوران شما نیز همگی از روحیه بالایی برخوردار باشند. کارکنان ناراضی به مشتریان ناراضی تبدیل می شوند و این یعنی شکست کسب و کار شما. اگر در اطراف خود افراد دلسوزی نداشته باشید تا با کار خوب به شما دلگرمی بدهند و شما را قوی تر کنند، یک قدم به عقب رانده می شوید. مدیران رستوران موفق همیشه فریاد نمی زنند. مهارت لبخند زدن نیز برای مدیریت رستوران بسیار ضروری می باشد. از خودتان مهارت هایی مانند سازش، حل کردن مشکلات و همدلی را نشان دهید. آن موقع است که بخاطر مهارت های تان می توانید مدیریت رستوران را به بهترین شکل انجام دهید.

3. هدف شما از مدیریت رستوران چیست؟

ارتقا یافتن و مدیریت رستوران می تواند یک حس پیشرفت در حرفه و کار برای شما ایجاد کند. لازمه این اتفاق این است که کمر همت ببندید و خوب کار کنید تا حتی صاحب رستوران شوید. کارهای قابل توجهی را می توانید برای تبدیل شدن به یک مدیر رستوران انجام دهید. صحبت کردن با مشتریان رستوران، مدیریت شیوه کار کردن کارکنان رستوران و پیشنهاد راه های خلاقانه می تواند برای رستوران پرمنفعت باشد. با دنبال کردن نگرش مثبت و تلاش کردن، قادر خواهید بود تا اتفاق های جدیدی در رستوران بوجود آورید و بدانید که این ها چطور و چگونه می تواند بر کسب و کارتان تاثیر بسزایی داشته باشد. از طرف دیگر مدیران رستوران ها ساعت های طولانی کار می کنند. اغلب حتی به امور خلاقانه در بازاریابی و تحلیل گزارش ها نیز رسیدگی می کند. تبدیل شدن به یک مدیر رستوران انتخاب شیوه ی زندگی شماست، نه انتخاب یک کار!

4. آیا مهارت این را دارید یک مدیر رستوران فوق العاده شوید؟

اگر ندارید، تمایل دارید که تبدیل شوید؟ بهترین خدمتکاران در جهان ممکن است بدترین مدیران باشند و بالعکس. و دلیل آن بخاطر مهارت های کاملا متفاوتی است که هر موقعیتی در خود دارد. به دلیل موقعیت کاملا متفاوت رستوران ها، کارکنان باید فروشندگانی بزرگ باشند. آن ها مشاورانی هستند که در تلاشند که موارد در منو را به فروش برسند در حالیکه که رضایت مشتریان را در اولویت خود داشته باشند.

مدیر رستوران باید تا زمانی که چراغ ها خاموش شوند در رستوران بمانند. کارهای جانبی را تکمیل کنند. از سوی کارهای مدیریت رستوران بعد از رفتن همه کارکنان تمام نمی شود و باید به امور دیگر رستوران مانند ساعت کاری کارکنان، حقوق و دستمزد، حسابداری، موجودی انبار، جمع آوری اطلاعات روز گذشته و بسیاری از کارهای دیگر را مورد بررسی قرار دهند. مدیریت رستوران مستلزم داشتن روحیه رهبری بزرگی است. استخدام، آموزش و قراردادها نیازمند تفکری هدفمند است که شما را آماده ی پیشرفت برای روزهای آینده می کند.

5. چگونه می توانید به یک مدیر رستوران شوید؟

اگر بعد از خواندن متن بالا تصمیم گرفتید که مدیریت رستوران را برعهده بگیرید و یک مدیر رستوران موفق باشید چندین راه برای ارتقا وجود دارد. این سه راهنمایی بی نظیر را در مورد چگونگی تبدیل شدن به مدیر رستوران بخوانید:

در هر کاری که در دست انجام دارید تمام تمرکز خود را بر آن بگذارید

زمانی که کارکنان تان تلاش می کنند که بهترین باشند آن ها را تشویق کنید. اگر شما مدیریت رستورانی را برعهده دارید که لیست منوی بلندی را دارد از بالا به پایین و از پایین به بالا آن ها را یاد بگیرید و به عبارتی زیر و بم و آن را در دست داشته باشید. اگر شما در یک فروشگاه ورزشی کار کنید با مشکلات کمی روبرو خواهید شد اما مدیریت رستوران چیزی فراتر از مدیریت ساده یک فروشگاه است و چالش های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد که باید با تمرکز زیاد بتوانید آن ها را مدیریت کنید. قبل از اینکه به شما گفته شود، تغییرات را با نگرش مثبت بپذیرید.

یک بازیگر و یک رهبر باش

به عنوان مدیر رستوران جایی که نیاز به کمک است دریغ نکنید. سفارش ثبت کنید، غذا را آماده کنید. بهترین مدیران رستوران همیشه در صحنه حضور دارند نه در دفتر کارشان. بنابراین به نمونه ای از آنچه می خواهید تبدیل شوید. همچنین در مورد فرآیند های فعلی رستوران خود و چگونگی بهبود آن تمرکز داشته باشید. در عین حال که یک رهبر خوب هستید یک بازیگر خوب باشید..

اهداف شغلی خود را به صاحب رستوران بگویید

بیشتر مدیران در رستوران ها تمایل دارند که از کارکنان خود برای پست های کاری دیگر استفاده کنند، اما شما با مطرح نکردن این موضوع با صاحب رستوران که قصد دارید در رستوران پیشرفت کنید  جایگاه شغلی خود را به خطر انداخته اید.

وقتی به صاحب رستوران درباره علاقمندی های تان می گویید و بیان می کنید که علاقه دارید به یک مدیر رستوران تبدیل شوید، در حقیقت از آن ها برنامه ای را درخواست می کنید که باید برای رسیدن به مدیریت رستوران طی کنید. شما می توانید برنامه ریزی انجام دهید و با یک مدیر رستوران همراهی کنید و به زودی به هدف خود برسید. مدیریت رستوران یکی از مسیر های حرفه است که از تجربه یک خدمتکار حاصل می شود.

مهم ترین نکته در صنعت رستوران داری این است که مسیر را انتخاب کنید و بدانید تا چه اندازه با شما فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط