چرا رستوران ها شکست می خورند؟ | 6 دلیل شکست رستوران ها

دلایل شکست رستوران ها

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا رستوران ها شکست می خورند و چگونه می توانید از اشتباهات آن ها اجتناب کنید

صنعت رستوران داری کسب و کار پیچیده و مشکلی است. احتمالا شنیده اید که نقل قول است که بیشتر رستوران های جدید حتی در سال اول تاسیس شان دوام نمی آورند. در واقع، این حقیقت مطالعه ای است که در دانشگاه اوهایو انجام شده است. این تحقیق نشان می دهد 60 درصد رستوران ها در اولین سال تاسیسشان شکست می خورند و 80 درصد آن ها طی 5 سال اول بسته می شوند. اگرچه این آمار غافلگیر کننده به نظر می رسد، اما نباید رستوران های زیادی که هر ساله به موفقیت های زیادی می رسند را نادیده گرفت. حقیقت این است که آن تعدادی که شکست می خورند اشتباهات کلیدی مشابهی را انجام می دهند. اگر از افتادن در این تله ها اجتناب کنید، می توانید ببینید رستوران جدید شما کارهای بزرگی خواهد داشت که می تواند انجام دهد.

6 دلیلی که رستوران ها شکست می خورند

می دانیم که درصد زیادی از رستوران ها در اولین سال کسب و کارشان با شکست مواجه می شوند. هم اکنون می خواهیم نگاهی بیاندازیم به دلایلی که چرا رستوران ها شکست می خورند. شما می توانید از اشتباهات آن ها درس بگیرید و از آن اجتناب کنید.

مالکان بی تجربه

بسیاری از صاحبان رستوران سال ها رویای داشتن رستورانی بدون صرف کردن شغل خود در صنعت را داشته اند. اگر از بیرون نگاه کنید صنعت رستوران داری بسیار سر راست و جذاب به نظر می رسد. اما در اصل مانند ماشین پیچیده با قسمت های متحرک می ماند. عدم درک صحیح از صنعت رستوران داری برای افرادی که می خواهند به تازگی وارد این صنعت شوند دلیل اصلی شکست بسیاری از این افراد است. اگر با صنعت گردشگری و به خصوص رستوران داری آشنا نیستید با یک متخصص با سابقه در این حوزه همکاری کنید تا به شما نکاتی که برای موفقیت لازم است ارائه دهد.

مکان نامناسب

یک مکان خوب قطعا برای موفقیت رستوران لازم است؛ مخصوصا در مناطق شهری. بیشتر رستوران هایی که شکست می خورند مکانی بدون پیاده رو، دید کم و بدون پارکینگ را انتخاب می کنند. داشتن یک پیاده روی شلوغ در مقابل رستوران به طور قابل توجهی با میزان درآمد رستوران رابطه مستقیم دارد. پس زمانی که به دنبال مکان مناسبی برای رستوران خود می گردید مطمئن شوید جایگاه شما برای استفاده از این پتانسیل ها آماده است. اجاره و مالیات بخش مهمی از بودجه عملیای شما است و برای پیدا کردن مکانی مناسب سرمایه تان دقت لازم را به خرج دهید.

حسابداری نادرست

به دلیل پیچیدگی های صنعت رستوران، ریزه کاری های حسابداری نباید دست کم گرفته شود. برخلاف دیگر کسب وکارها، مالکان رستوران ها باید هزینه غذا، انعام، شکستن یا ریختن چیزی و سفارشات اشتباه را بپردازند. تمام این جزئیات کوچک بدین معناست که شما می توانید به راحتی ببینید پول نقد چطور از دست می رود.

با یک مدیریت خوب بین حسابداری و جریان نقدینگی، مالکان و مدیریت رستوران می توانند کاهش درآمدشان را مشاهده کنند. با داشتن یک نرم افزار حسابداری رستوران ، فست فود و کافی شاپ می توانید تمامی اتفاقات مالی و فروش که در مجموعه شما اتفاق می افتد را در هر لحظه ای ببینید. حتی می توانید روی یک حسابدار با تجربه سرمایه گذاری کنید تا حساب هر ریال خود را داشته باشد.

هزینه های بالا

هنگامی که فردی در حال راه اندازی رستوران است بعد از مدتی خود را غرق در بدهی می بیند و این اتفاق برای بسیاری از افراد حتی قبل از راه اندازی رستوران به وقوع می پیوندد. به خاطر داشته باشید هنگام تنظیم اولیه بودجه، راه اندازی یک کسب و کار جدید آن هم در صنعت پیچیده ای مانند رستوران همیشه بیش از آن چیزی که تصور می شود هزینه دارد. هر چند به خاطر هزینه های غیر منتظره یا تاخیر در ساخت و ساز باشد.

به اندازه کافی بازاریابی نکردن

در اقتصاد امروز که مشتریان با گزینه های زیادی برای انتخاب مواجه هستند، برای کسب و کارهای جدید اهمیت دارد که در برخی نقاط متمایز باشند. یک بازاریابی قوی برای یک رستوران تازه بسیار کمک می کند. سعی کنید هنگام کم کردن هزینه ها بودجه بازاریابی را کاهش ندهید، و یا با رها کردن آن تنها به تبلیغات دهان به دهان بسنده نکنید. بر روی تیم بازاریابی رستوران که تجربه کار با رستوران ها را دارند سرمایه گذاری کنید و از فرصت های تبلیغاتی در ناحیه خود بهره مند شوید.

به فضاهای مختلفی که امروز برای بازاریابی رستوران وجود دارد تمرکز لازم را داشته باشید. بازاریابی باید در جایی انجام شود که مشتریان شما در آن حضور دارند. به نظر شما امروز مردم در کجاها بیشتر حضور دارند؟ بله درست متوجه شدید. پس اینستاگرام را جدی بگیرید!

ارائه خدمات ضعیف به مشتری

ستون هر رستورانی مشتریان آن هستند. مشتریانی که بعد از اولین تجربه خوب دوباره به رستوران باز میگردند و این بار با تبلیغات خود دوستان شان را نیز به آنجا می آورند. خدمات منحصر بفرد در جذب مشتری نقش اساسی دارد. سیاست های سرویس دهی مناسب به مشتری را تنظیم کنید و مطمئن شوید تیم مدیریتی تان آن را انجام می دهد. از مقابله با شکایات مشتریان رستوران تان نگرانی نداشته باشید. بسیاری از مشتریان در صورتی که فرصتی برای گفت و گو با صاحب رستوران و مدیریت رستوران را داشته باشند احساس خوشحالی و آرامش می کنند.

برنامه ریزی برای ارائه تخفیف یا نوشیدنی رایگان برای یک دیدار دیگر می تواند شما را  در داشتن یک مجموعه مشتری محور و با درآمد بالا امیدوار سازد.

رستوران صنعتی پیچیده و چالش برانگیز است، اما باز هم به طور خارق العاده ای جالب و جذاب به می باشد. با یک آماده سازی مناسب و تشکیل تیم باتجربه، دیگر دلیلی برای موفق شدن رستوران شما وجود نخواهد داشت و می توانید به حضوری آشنا در جامعه محلی خود امیدوار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط