پیشنهادهایی برای طراحی و جذاب کردن منوی رستوران

طراحی منوی رستوران جذاب

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از مهمترین قسمت های کسب و کار رستوارن داری منوی آن میباشد. طراحی منوی بازتابی از خود رستوران است، و یکی از اصلی ترین فاکتورهای مشتریان جدید برای ترغیب کردن آنهاست که رستوران شما را امتحان کنند. ملاحضات زیادی باید در مورد توضیحات، طراحی و رنگ منو در نظر گرفته شود.

منوی خود را با رقبایتان مقایسه کنید

منوی رقبای خود را بررسی کنید. این کار بسیار راحت است چرا که شما میتوانید وارد رستوران رقبای خود شوید، به اطراف نگاهی بیاندازید و از آنها بخواهید منوی خود را به شما بدهند. منوی رستورانی که میخواهید بازگشایی کنید و منوی آنها باید  همخوانی با سبک رستوران شما داشته باشد، اما کماکان خاص بودن رستوران شما را حفظ کند.

  • چگونه منوی رستوران من میتواند از منوی سایر رستوران ها متفاوت باشد؟ اگر نمیتوانید به این سوال پاسخ دهید، همینجا متوقف شوید. شما باید تصمیم بگیرید چه چیزی غذای شما را از رقبایتان جدا خواهد کرد. این امر مسئله ای است که شما را مجبور به ساختن منویی خوب می کند، و شما میخواهید مطمئن شوید که هویتتان بسیار واضح و روشن است.
  • چه آیتم هایی در منوی من با منوی رقبایم شباهت دارند؟ نیازی نیست تمامی غذاها در منوی شما منحصر به فرد باشند. ببینید که چگونه بسیاری از رستوران ها همبرگر و یا چیز برگر را به عنوان شام سرو می کنند. برای مثال ممکن است در منوی رستوران شما همبرگر با سیب زمینی خلال شده و پنیر پارمسان سرو شود. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که منوی خود را مجزا کنید. با سرآشپز خود صحبت کنید و ببینید چه غذاهایی را با قیمت مناسب میتوانید در منو بگنجانید.
  • آیا قیمت های رستوران من با سبک آن هم راستا است یا خیر؟ به عنوان مثال اگر رقیب شما یک برگر مشابه را به قیمت 10 هزار تومان سرو می کند و شما به قیمت 14 هزار تومان، بهتر است شما مواردی دیگر را به آن اضافه کنید  تا قیمت آن را معقول تر کنید.

طراحی منو رستوران

به محض اینکه شما منوی رقبای خود را دیدید زمان آن رسیده است که یک منوی عالی برای رستوران خود تهیه کنید. این کار به اندازه ی کافی ساده به نظر می رسد، اما طراحی یک منوی تاثیر گذار تنها چاپ کردن لیستی از غذاها نیست. مگر اینکه شما قبلا این کار را انجام داده باشید و یا یک طراح حرفه ای باشید، استخدام کردن یک طراح حرفه ای بعدها پولی را که پرداخت کرده اید از طریق یک منوی با طراحی عالی به شما باز خواهد گرداند، اگر آنها منو با رستوران شما در سطح باشد. منوی با طرح بندی تاثیر گذار اصولا توسط افراد دیگر طراحی می شوند، افرادی که به شما اجازه خواهند داد به ابزارهای تغییر دادن منو دسترسی داشته باشید و آنها را به دلخواه خود تغییر دهید.

انتخاب رنگ و فونت

فونت و رنگ منوی شما باید بازتابی از سبک کلی رستوران شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما میخواهید یک رستوران مکزیکی افتتاح کنید، رنگ های پر جنب و جوش مانند، قرمز، فیروزه ای، بنفش و سبز انتخاب های خوبی خواهند بود. همین رنگ های نامبرده برای یک اغذیه فروش فرانسوی و یا یک رستوران ایتالیایی خوب به نظر می رسند. همچنین فونت Ditto نیز می تواند یک فونت مناسب برای مجموعه شما باشد. یک اغذیه فروشی فرانسوی ممکن است از یک فونت کلاسیک و یا ساده استفاده کند، در حالی که یک کافی شاپ ورزشی و یا سایر رستوران های غیر رسمی از فونت های کمتر رسمی استفاده کنند. یک طراح منو میتواند به شما کمک کند و در شرایط بسیار ایده آل با شخصی که فضای داخلی رستوران شما را طراحی می کند همکاری کرده و تعادل بین منو و دکوراسیون را به وجود بیاورد. شما ممکن است یک فونت آفست بخواهید، متخصصین تایپ اصولا پیشنهاد می کنند که بیشتر از یک نوع فونت در منوها استفاده نشوند.

منوی خود را به چند قسمت مجزا تقسیم کنید

اگربه منوی رستوران های مختلف نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که آنها را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده اند: پیش غذا، سوپ ها و سالاد ها، غذاهای اصلی، سپس دسرها و نوشیدنی ها. قسمت های مختلف را به طور واضح با سر تیترهای پر رنگ، چارچوب ها و حاشیه مشخص کنید. میتوانید غذاهای مخصوص را با ستاره یا علامتی کنار آن مشخص کنید تا نشان دهید غذای ویژه ی رستوران و یا سر آشپز چیست و به این نحو توجه مشتریان خود را به غذاهای محبوب و با سود بالا جلب کنید. بسته به سایز منوی رستوران خود، یک یا دو ستون را به طراحی جذاب ارائه دهید. اضافه کردن بیشتر از دو ستون باعث می شود منوی شما شبیه به روزنامه شود. برای پیشنهادهای روز، شما به راحتی می توانید قسمتی را خالی بگذارید. عکس های داخل منوها می توانند عالی به نظر برسند اما برای برخی رستوران ها ممکن است کلیشه به نظر بیایند. همچنین می توانید از نرم افزار رستورانی خود متوجه شوید کدام غذاها در مجموعه شما محبوب تر است تا آن را در بالای منوی خود قرار دهید.

توضیحات منو

توضیحات منوی شما باید آب دهان مشتری را راه بیاندازد و از اینکه شرح دهید داخل غذای شما چه چیزی وجود دارد نترسید. از نام های قومی و نژادی استفاده کنید. اضافه کردن یک نام کمیاب مشتریان را وادار می کند که در مورد آن از شما سوال کنند، که به فردی که سرویس دهی می کند اجازه می دهد که توضیحاتی در مورد جزئیات غذا بدهد و امیدوار باشد که به فروش برسد. جغرافیا و داستان محلی یک غذا در داخل منو می تواند آن را به یک منوی خاص تبدیل کند. در ضمن استفاده از منوی دیجیتال را فراموش نکنید. این محصول جدید و جذاب به شما و مشتریان رستوران شما کمک می کند تا ساده تر اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط