هشت نکته ای که می تواند خدمات شما به مشتریان را بهبود دهد – قسمت اول

هشت نکته ای که می تواند خدمات شما به مشتریان را بهبود دهد

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از رستوران داران و کارکنان آن ها تصور می کنند کیفیت یک رستوران تنها به غذای آن بستگی دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که خدمت رسانی به مشتریان رستوران به اندازه کیفیت غذای رستوران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار  است. این تحقیقات نشان داد زمانی که رضایت مشتری ایجاد شود میزان مشتری های ثابت رستوران از 20 درصد به 80 درصد ارتقا پیدا کرد. و زمانی که مشتری ها از خدمات ارائه شده به آن ها رضایت داشتند حدودا چهار بار رستوران را به دیگران برای صرف غذا پیشنهاد دادند. به این دلیل که رضایت مشتری برای کسب موفقیت رستوران ها و مجموعه های مشابه مثل فست فود و کافی شاپ اهمیت دارد، در اینجا به هشت روشی که باعث بهبود خدمات به مشتری ها می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش اول : حالت مطلوب را در رستوران ایجاد کنید

مدیریت رستوران باید بهترین حالت را برای خدمت رسانی به مشتری ها در رستوران ایجاد کنند. اگر این موضوع برای مدیر رستوران در اولویت نباشد برای کارکنان رستوران نیز در اولویت نخواهد بود. مالکان رستوران باید مدیریت رستوران را مانند رهبران میدان جنگ در نظر بگیرند و انتخاب کنند. ایجاد فرهنگ ارائه خدمات به مشتریان رستوران به آن ها مربوط می شود. مدیران رستوران باید دوره های ارائه خدمات به مشتری ها را طی کرده باشند و  در خودشان تعهد لازم به منظور ارائه خدمات بهتر مشتریان رستوران را ایجاد کنند. مدیران رستوران باید در دوره های آموزشی ارائه خدمات رستوران شرکت کنند. با این کار قادر خواهند بود تا گارسون و مهمانان و مشتریانی که به طور مستقیم ارائه خدمات می کنند را آموزش دهند. زمانی که یک کارمند جدید را استخدام می کنید برنامه ای وجود خواهد داشت که او را در مورد ارائه خدمات به مشتریان توجیه کند.

روش دوم: برای کارمندان خود امکانات لازم را فراهم آورید.

همان طور که بعضی اوقات در صنعت رستوران داری اتفاق می افتد، ممکن است فصلی از سال رستوران شما شلوغ باشد و شما نیاز به کارکنان بیشتری داشته باشید. در آن زمان ممکن است شما کسانی را استخدام کنید که تجربه کافی در ارائه خدمات به مشتریان رستوران را نداشته باشند. شما نباید از آن ها انتظار داشته باشید که به بهترین شکل به ارائه خدمات بپردازند وقتی هنوز آموزشی ندیده اند. برای آنکه کارکنان رستوران شما بهترین خدمات را ارائه دهند شما می بایست برای آن ها بهترین امکانات را فراهم کنید. این موضوع با آموزش ارائه خدمات به مشتریان آغاز می گردد. اگر شما برای این کار می بایست یک روز رستوران خود را تعطیل کنید، این کار را بکنید. چرا که در بلند مدت ارزشش را خواهد داشت. موارد دیگری که ممکن است به ارائه خدمات عالی از سوی کارکنان لطمه بزند عبارتند از :

  • آشپزخانه بهم ریخته – غذاها با تاخیر سرو می شوند و ممکن است بیش از خد پخته شده باشند یا اصلا نپخته باشد!
  • نبود لوازم آشپزخانه کافی شامل ظروف نقره، بشقاب و لیوان
  • نداشتن غذای خاص برای آن روز
  • وسایل و ظروف کثیف

زمانی که کارکنان شما از امکانات کافی برای ارائه خدمات به مشتری ها برخوردار نباشند اغلب مجبورند تا برای مشتری ها بهانه بیاورند و دروغ بگویند. در نهایت اگر کارمند رستوران توانایی کافی برای استفاده از امکانات رستوران در جهت ارائه خدمات به مشتری ها را ندارند باید بکوشند تا این نقایص را جبران کنند. به آن ها زمان دهید تا استفاده از تمامی امکانات را فرا بگیرند.

روش سوم : با شکایات کنار بیایید و به آن ها رسیدگی کنید

اینکه چگونه شما به موارد منفی و شکایات مشتری ها رسیدگی می کنید یکی از اساسی ترین موضوعات در حوزه ارائه خدمات به مشتری رستوران است. نه تنها شما می بایست به شکایت ها به سرعت رسیدگی کنید بلکه این موضوع باید همراه با درک و همدلی با مشتریان رستوران باشد. ممکن است در رستوران خود با مشتری مواجه شوید که از خدمات رستوران رضایت ندارد. آن ها ممکن است این موضوع را از طریق تماس تلفنی یا ایمیل به شما انتقال دهند. یکی از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر کار شما داشته باشد اینترنت است که شامل رسانه های اجتماعی و سایت می شود. شما باید از قابلیت اینترنت به عنوان یک فرصت استفاده کنید و از تمامی راه ها برای راضی کردن مشتری بهره ببرید. پاسخ شما به مشتری می تواند بر درصد سود شما در آینده نیز تاثیر بگذارد.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط