هشت نکته ای که می تواند خدمات شما به مشتریان را بهبود دهد | قسمت دوم

بهبود خدمات به مشتریان در رستوران

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در قسمت قبل اشاره کردیم که ارائه خدمات خوب به مشتریان به اندازه کیفیت غذایی که ارائه می شود اهمیت دارد. گفتیم که اگر خدمات ارائه شده توسط رستوران شما عالی باشد، احتمال اینکه مشتریان شما به مشتری دائمی تبدیل شوند چهار برابر افزایش پیدا می کند. سپس سه نکته را درباره روش های افزایش سطح خدمات ارائه نمودیم. این سه روش عبارت بودند از ایجاد حالت مطلوب در رستوران، فراهم آوردن امکانات لازم برای کارکنان رستوران و رسیدگی به شکایت های مشتریان. در ادامه می خواهیم روش های دیگری را ارائه دهیم.

روش چهارم : ارائه خدمات را آموزش دهید

چگونه شما ارائه خدمات عالی را آموزش می دهید؟ این موضوع به صورت روزانه اتفاق می افتد. شما می بایست مهارت های کارکنان رستوران را روزانه توسط مربیان با تجربه بالا ببرید. ایجاد ارائه خدمات به شکل عالی در طی یک شب به وجود نمی آید. در هر هفته یک قسمت رستوران را برای آموزش انتخاب کنید و این کار را در طول سال انجام دهید. ارائه خدمات به مشتریان را آموزش دهید و مهارت های لازم کارمندان خود را بر روی مباحث پایه ای افزایش دهید. این جمله معروف به یاد داشته باشید : برای ایجاد یک رفتار به 21 روز زمان نیاز دارید. فراموش نکنید که ممکن است به سادگی از کنار این موضوع عبور کنید.

روش پنجم : افراد مناسب را استخدام کنید

بعضی مواقع بسیار سخت است اما تلاش کنید افرادی را استخدام کنید که روحیه ی مهمان نوازی دارند. افرادی که به صورت ذاتی این خصیصه را دارند و رستوران شما بهترین مکان برای این افراد است. اگرچه ممکن است تجربه کافی در این مورد کار در رستوران نداشته باشند، اگر ذاتا مهربان، احساساتی، متعهد و سخاوتمند باشند دیگر مهارت ها زیاد مهم نیستند.

روش ششم : با کارکنان خود به خوبی رفتار کنید

کارکنان خوشحال خدمات بهتری به مشتریان رستوران شما ارائه می دهند. اگر شما با کارکنان تان به خوبی رفتار کنید و آن ها به روشنی بدانند که انتظارات شما از آن ها چیست. تعهدشان به رستوران شما بهتر خواهد بود. این یکی دیگر از راه ها برای ایجاد فرهنگ مهمان نوازی و ارائه خدمات به مشتری ها است. شما با کارکنان تان خوب برخورد کنید تا آن ها نیز با مشتری رستوران شما به خوبی رفتار کند. با مهربانی کار خود را انجام دهید تا کارکنان تان نیز به همان شکل عمل کنند.

روش هفتم : به کارکنان خود جایزه بدهید

به عنوان مدیریت رستوران برای کارکنانی که به خوبی به ارائه خدمات می پردازند جایزه درنظر بگیرید. به کارکنانی که به خوبی خدمات می پردازند جایزه در نظر بگیرید. حقوق و انعام به تنهایی کافی نیستند. برای این کارکنان ماهانه جوایزی در نظر بگیرید. این موضوع می تواند در فعالیت آن ها و نیز فروش شما تاثیر به سزایی بگذارد. شما می توانید جوایزی مانند پول، هدایا و یا مرخصی برای آن ها در نظر بگیرید. به علاوه در رسیدگی به شکایات به سرعت اقدام کنید. اگر یکی از کارکنان شما کارش را به درستی انجام می دهد به دیگر کارکنان این موضوع را منتقل کنید.

روش هشتم : در رستوران تان قدم بزنید و بر کارها نظارت داشته باشید.

به عنوان یک رستوران دار شما مسئولیت هایی دارید. این موضوع مهم است که شما بدون اعلام قبلی به رستوران های خود در زمان شلوغی یا خلوت سر بزنید. زمانی را هر هفته برای این کار اختصاص دهید. زمانی که شما در رستوران خود قدم می زنید بهترین فرصت برای شما فراهم می شود تا از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات به مشتریان رستوران قرار بگیرید. سپس می توانید ارزیابی کنید که این موضوع چگونه است. به علاوه در هر ماه یا هر چند وقت یکبار زمانی را برای آموزش نحوه ارائه خدات به مشتریان اختصاص دهید. پیش بند بپوشید، آستین هایتان را بالا بدهید و یک پارچ را با نوشیدنی پر کنید. در همین حال با این کار به کارمندانتان نشان دهید که چگونه می بایست به ارائه خدمت به مشتریان بپردازند. همچنین مشتریان از شما به این دلیل که آن ها را مورد توجه قرار بدهید تشکر می کنند.

جمع بندی

تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که حدود 70 درصد مشتری های یک رستوران به آنجا برنمی گردند. با فراهم آوردن امکانات زیاد در رستوران تان می توانید خط بطلانی بر این تحقیقات بکشید. اما چطور؟ شما می توانید مشتری های رستوران خود را حفظ کنید و راه آن ارتقای خدمات است. با هشت روشی که در اینجا به
آن ها پرداختیم می توان به آن رسید. رستوران شما می بایست دو هدف اصلی داشته باشد. سرو غذاهای عالی و دیگری ارائه خدمات عالی به مشتریان. شما احتمالا تاکنون دریافته اید که کیفیت غذا نسبت به ارائه خدمات به مشتریان از اهمیت کمتری برخوردار است. پس آن را بسیار جدی بگیرید. جدولی تهیه کنید تا بتوانید پیشرفت خود را بر روی آن مشاهده کنید. با کارمندان خود صحبت کنید و آموزش های لازم در این خصوص را به آن ها بدهید. تلاش کنید تا به تمامی مسائل پیش آمده از سوی مشتریان ( چه مثبت و چه منفی) به صورت آنلاین یا در رستوران پاسخ دهید. بگذارید تا مشتریان تان بدانند که شما به آن ها توجه دارید. برنامه بلند مدتی را به منظور ارتقا و بهبود ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کنید و توجه داشته باشید که ضعف های کارتان رو به کاهش و سود کارتان در حال افزایش است.

روش های شما در ارائه خدمات به مشتریان چیست؟

آیا راهی را یافته اید تا مشتریان ثابت خود را از طریق ارائه خدمات به آن ها افزایش دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط