10 مزیت استفاده از سیستم صندوق فروشگاهی برای رستوران و کسب و کارهای دیگر

مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی برای رستوران ها

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بسیاری از افراد ممکن است اطلاع نداشته باشند که صندوق فروشگاهی چیست. ولی مطمئنا از آن بسیار زیاد استفاده می کنند. آنها ممکن است از آنجایی که کار را برای فروشندگان و مشتریان و ارتباط آنها کاربردی و آسان می کنند، قهرمانان ناشناخته مشاغل کوچک نامیده شوند. این سیستم ها به مردم توانایی مدیریت کاربردی مشاغل را با استفاده از ابزار تجاری و نرم افزار رستورانی طراحی شده جهت مدیریت روند کاری رستوران ها و مشاغل کوچک می دهند.

نگاهی بیاندازیم به مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی

1. گزارش های جزئی

ویژگی ضروری هر صندوق فروشگاهی این است که میتواند اطلاعات زیادی را ذخیره کند و نسبت به صندوق های سنتی سریعتر است. و به شما اجازه می دهد هرگونه اطلاعات را از هر پایانه ای در عرض چند ثانیه از داده های مرکزی، که به تمام داده های شغل شما دسترسی دارد استخراج کند. صندوق فروشگاهی میتواند گزارش های در حال اجرا را به روز رسانی کند، اطلاعات دقیق راجع به فروش، آیتم ها و زمان و بسیاری دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

2. سرعت بالاتر وارسی اطلاعات

از آنجائیکه صندوق فروشگاهی از اسکن کردن بارکد ها و ویژگی های مشابه استفاده می کند، بنابراین اصلاح و تکمیل یک انتقال با سرعت بالاتری انجام می شود. وقتی شما روش سنتی را با صندوق فروشگاهی مقایسه می کنید، براحتی می توانید تفاوت زمان انتقال را مشاهده کنید. صفحه کلید 12 کاراکتری داده ها ، حدود شش ثانیه برای وارد کردن داده ها و 2 ثانیه جهت اسکن کردن بارکد نیاز به زمان دارد. اکنون مشخص است که که این سیستم سریعتر است و دسترسی به داده ها را آسانتر می کند. امکانات صندوق فروشگاهی مانند بازپرداخت ها، فسخ و عدم فروش به قدری آسان انجام می شود که شما تنها نیاز به یک کلیک دارید.

3. گزارش دهی صحیح

مهم ترین فاکتور به هنگام مدیریت وسیع موجودی کالاها صحت گزارش ها است. یک اشتباه کوچک میتواند منجر به یک خطای بزرگ شود. انسان جایز الخطاست. این یک ضرب المثل معرئف که حتی امروزه نیز نمیتوان آن را انکار کرد. استفاده از صندوق فروشگاهی حساب کتاب و داده های شما تقریبا بصورت 100 درصدی از خطا مبرا می کند. مگر اینکه دستگاه شما به گونه ای بدکارکردی داشته باشد، دستگاه شما حتی ده دصد نیز احتمال خطا نخواهد داشت.

4. دسته بندی سریع

همانطور که مطالعات مشاهده می شود، میزان خطا در تایپ حتی توسط با تجربه ترین صندوق داران هنگام استفاده از کیبورد در هر 300 کاراکتر یک میباشد.  حالا بیایید نگاهی به همین مطلب هنگام استفاده از سیستم صندوق فروشگاهی بیاندازیم.به عنوان مثال، یک بارکد خوان در هر 36 تریلیون کاراکتر اسکن شده دارای 15000 خطا میباشد، که البته به نوع اسکنر نیز بستگی دارد. بله، این یک تفاوت فاحش است. جدا از جلگیری از خطاها به وسیله ی روش سنتی، صندوق فروشگاهی همچنین از هزینه کردن جهت اصلاح خطاها برای گزارش های نهایی بدون عیب نیز جلوگیری می کند. برخی اوقات، قیمت برخی از کالا ها نیاز به تغییر دارند، و این ممکن است یک وظیفه ی خطیر را بر دوش شما بگذارد که همه ی داده های ذخیره شده را اصلاح کنید. در سیستم صندوق فروشگاهی، شما میتوانید تغییرات را در هر مکانی به وسیله ی تغییر در مرکز فعالیت و یا پایگاه داده ی اولیه ایجاد کنید. برخی از اینگونه نرم افزارها برچسب ها را خودشان چاپ می کنند و ممکن است شما نیازی نداشته باشید که قیمت برچسب هب را هر بار تغییر دهید.

5. پیگیری ساده ی لیست کالاها

سیستم صندوق فروشگاهی بهتر میتواند لیست کالاهای شما را ثبت کند. صندوق فروشگاهی به شما یک رقم صحیح از آیتم های فروخته شده می دهد. این سیستم از گردش تمام کالا ها یک گزارش منظم می دهد. جزئیات لیست ها داده هایی راجع به گردش فروش ها، تاریخ فروش، قیمت ها و بسیاری اطلاعات دیگر در اختیار می گذارد. همچنین به شما کمک می کند مقدار کافی لیست کالاها را در انباررا مدیریت کنید و مطمئن شوید که هیچ موجدی در انبار کم ندارید. در سیستم سنتی، شما ممکن است نیاز داشته باشید داده های فروش را بعد از دریافت نرم افزار از صندوقدار در برگه های اکسل وارد کنید و گردش هر آیتم را در لیست موجودی حساب کنید. اگرچه، در سیستم صندوق فروشگاهی، شما میتوانید تمامی این امور را در سیستم مشابه انجام دهید، و نیاز ندارید که داده ها را از هر جایی واکشی کرده و دوباره تایپ کنید. این کار زمان بسیار زیادی را برای شما ذخیره خواهد کرد و از اشتباهات وارد کردن داده های دستی جاوگیری خواهد مرد.

انواع مختلفی از نرم افزار وجود دارد که به شما امکان استفاده از روش های متنوع جهت پیگیری لیست موجودی را می دهد. ددو نوع رایج این سیستم دائم و متناوب میباشند. سیستم پیگیری لیست موجودی دائمی یک نوع از پیگیری لیست موجودی زمان واقعی است، که هر زمان که کالاها از انبار خارج می شوند آن را به ثبت می رساند. شمار کالاهای باقیمانده در لیست موجودی همزمان با فروش یک کالا و محل تحویل از لیست موجودی کسر می شود. سیستم پیگیری لیست کالاها به صورت متناوب لیست موجودی را هر هفته، هر ماه و یا هر سال محاسبه می کند. این کار بعد از وقفه ی مشخصی انجام می شود.

6. بسط پذیری ویژگی ها

یک صندوق فروشگاهی سنتی گزینه های محدودی برای به روز رسانی دارد، اما کماکان قادر به رقابت کردن با یک صندوق فروشگاهی نخواهد بود. بر خلاف آن، یک صندوق فروشگاهی ویژگی های زیادی دارد که میتوان به آن افزود. حوزه های زیادی جهت عملکردهای بخصوص وجود دارد که میتوان به نرم افزار اولیه افزود و شما میتوانید صندوق فروشگاهی خود را بهتر از آنچه که قبلا بوده است ارتقاء دهید. این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد که تمام لیست موجودی خود را از یک مرکز فعالیت، برای مثال از دفتر مرکزی کنترل کنید.

7. ارتباط با مشتری را ارتقاء می دهد:

نه تنها این سیستم های جدید بطور کامل توانایی گرداندن مغازه ی شما و کاربردی کردن آن را دارند، همچنین می توانند از استراتژی های بازاریابی نیز شما را بهره مند کنند. صندوق های فروشگاهی جدید میتوانند گزارش هایی راجع به رفتار مشتریان به ثبت برسانند که شما بر مبنای آن می توانید استراتژی های بازار یابی از جمله برنامه های وفاداری، مشوقی، و تخفیف ایجاد کنید. این امر باعث می شود شما روابط خود را با مشتریان خود ارتقا دهید و و از مشتریان جدید تقاضای ارائه ی خدمات داشته باشید.

8. گزارش های شغلی

یکی از کیفیت های مهم سیستم های صندوق فروشگاهی رستوران ها توانایی ایجاد انواع مختلفی از گزارش های ضروری میباشد. بسیاری از مدل های جدید اطلاعات به روز راجع به سود و زیان، آیتم های پر فروش، لیست موجودی کالاها، انبار، انتقالات کارت اعتباری، و خدمات فروش در اختیار شما قرار می دهند. رستوران هایی که از این سیستم های هوشمند استفاده می کنند میتوانند مطمئن باشند که بصورت کاربردی از طریق ثبت داده ها در دستگاه کامپیوتری سود خود را افزایش می دهند.

9. مشکلات مرتبط با خطاها

یک دستگاه کامپیوتری به دلیل توانایی از بین بردن خطاهای انسانی، ار آنجائیکه روند سفارش دهی برای تمامی کسانی که از آن استفاده می کنند آسان می کند، قابل توجه است. دست خط های ناخوانا به معنای آن است که سفارش دهی اشتباه به خارج از رستوران انتقال داده می شود و در نتیجه شما سود خود را از دست داده و هزینه ای را نیز متقبل می شوید. اما برای روند سفارش دهی با یک سیستم کامپیوتری ، زمانی که سفارش ها از راه می رسند بهانه ای وجود ندارد، چرا که از خوانایی بالایی برخوردار هستند.

10. انواع مختلف پرداخت و صورتحساب های مشتریان

سیستم صندوق فروشگاهی روش های پرداخت متنوعی آسانی از قبیل پول نقد، کارت اعتباری، حساب بدهی، چک و یا صورتحساب دارد. سیستم همچنین به شما اجازه می دهد صورتحساب های متفاوت مشتریان خود را پیگیری کنید.

همانطور که مشاهده می کنید مزیت های زیادی جهت خرید و استفاده از سیستم صندوق فروشگاهی برای رستوران و یا مغازه ی خرده فروشی شما وجود دارد. اگر قصد خرید یک سیستم جدید را دارید، راه حل های سنتی زیادی در بازار وجود دارد که به شما ویژگی هایی را از قبیل Micros, Harbortouch و یا حتی برخی سیستم های iPad مانند POSLavu, Revel, ShopKeep را پیشنهاد می دهد. مهم ترین نکته افزایش کارآیی عملکرد و ویژگی های نرم افزار مناسب با تجارت شما میباشد و سپس در نظر گرفتن قیمت ها مناسب با بودجه ی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط