چرا آنچه برای رستوران خود برنامه ریزی می کنید رخ نمی دهد؟

چرا آنچه برای رستوران خود برنامه ریزی می کنید رخ نمی دهد؟

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مهمترین اقدامات مدیریت رستوران، برنامه ریزی برای رستوران است. بسیاری از مدیران  خبره این کار را به درستی و با دقت انجام می دهند. اما چه اتفاقی می افتد که این برنامه ریزی ها برای رستوران درست عمل نمی کند؟

زمانی که یک رستوران جدید افتتاح می کنید، مردم جمع خواهند شد تا کار جدید شما را ببینند. شما تصورات باشکوهی درباره رستوران خود خواهید داشت تا بتوانید آنجا را تبدیل به مکان مورد علاقه هر شخصی کنید. پس از مدتی دیگر مشتریان شما کمتر خواهد شد و  دیگر به رستوران شما مراجعه نمی کنند و فروش شما شروع به کاهش می کند.

اگر تا به حال مالک یا مدیر رستوران بوده اید، یا حتی در فکر راه اندازی یک رستوران هستید، باید بپذیرید که قدم در راه سختی گذاشته اید و سر و کله ی شک و تردید به زودی در ذهن شما پیدا خواهد شد. وقتی همه چیز درست پیش نمی رود، ذهن شما شروع به سرزنش شما می کند.

برنامه های رستوران شما نیاز به تنظیم و اصلاح دارند

بزرگترین قدرتی که شما دارید توانایی تغییر است. اگر میخواهید همان نتایج قبلی را بگیرید، همان کارهای گذشته را ادامه دهید. برای رسیدن به نتایجی که می خواهید، حتما لازم نیست که مانند ری کراک، صاحب مک دونالد باشید؛ فقط کافی است برنامه ریزی هایی که برای رستوران تان داشته اید را اصلاح کنید.

قسمت سخت ماجرا این است که بپذیرید برخی موارد در راهی که الان در آن قرار دارید،درست کار نمی کنند. شاید در برنامه ریزی های رستوران تان اشتباهات کوچکی را انجام داده اید. اما ناامید نشوید. اشتباهات، بزرگترین فرصت برای رشد شما هستند. آن ها را با آغوش باز بپذیرید.

اصلاح اول – جایگاه برند رستوران

آیا برند شما در جایگاه و موقعیت مناسبی قرار دارد؟ موقعیت برند یک عنصر کلیدی برای بازاریابی موفق است. اینکه رستوران شما در ذهن مشتری در چه جایگاهی قرار دارد بسیار مهم است. برای موفقیت واقعی، ممکن است نیاز به اصلاح جایگاه برند خود در بازار فعلی تان داشته باشید.

یک چشم انداز و هدف برای رستوران شما وجود دارد که خود شما آن را انتخاب کرده اید، و یک چشم انداز و هدفی نیز وجود دارد که مشتریان از شما تصور دارند. جایی در بین این دو هدف، جایگاهی است که رستوران شما باید به آن برسد. آیا سعی دارید یک میخ مربعی را درون یک حفر گرد فرو کنید؟ مطئمنا این کار شدنی نیست و شما نمی توانید در جایی که در آن جایگاهی برای شما تدارک دیده نشده حضور پیدا کنید.  با سرمایه کافی و با یک بازارایابی خوب برای رستوران می توانید جایگاه خود را به یک بازار تحمیل کنید. این نکته را هم باید خاطر نشان کنیم که سازگاری رستوران شما با بازار بسیار آسان تر از این است که بخواهید بازار را با خودتان سازگار کنید.

برخی افراد موفقیت رستوران ها را از خوش شانسی آن ها می دانند و برخی آن را از داشتن جایگاه مناسب برند و ارتباط با بازار می دانند. اگر رستوران شما به اهدافی که شما دوست دارید نرسیده است، زمان آن است  فکر کنید که چگونه برند شما توسط بازارتان باید مشاهده شود.

اصلاح شماره 2 – مجموعه محصولات

اگر شما از اطلاعات تان به موقع استفاده کنید، برای تان مانند یک معدن طلا ارزشمند خواهد بود.  یکی از این اطلاعات، گزارش میزان فروش غذا و نوشیدنی های رستوران است. مدیران رستوران هوشمند همیشه از نحوه و میزان فروش آیتم های منوی رستوران آگاه هستند. فرض کنید می خواهید رستورانی باشید که با استیک های خوشمزه تان مشهور هستند. با این حال وقتی به گزارش فروش غذاها در نرم افزار رستوران مراجعه می کنید متوجه می شوید که اکثر مشتریان شما مرغ سوخاری و برگرتان را خریداری کرده اند. آیا این بدان معنی است که شما باید فروش استیک خود را متوقف کنید؟ لزوما خیر. اما به این معنی است که باید نگاه دقیق تری به غذاهای دیگر نیز داشته باشید. این یک راز واقعی است که شما باید از اطلاعات حاصل از گزارشات فروش رستوران استفاده کنید.

اصلاح شماره 3 – جایگزینی کارکنان رستوران

کارکنان رستوران یکی از بنیادی ترین نیازهای رستوران است. بسیاری از مدیران رستوران، کارکنان ساده را برای گارسونی انتخاب می کنند که این کار بسیار اشتباه است. کسی که به عنوان گارسون انتخاب می شود باید با آداب برخورد با مشتری آشنا باشد. یکی از مواردی که رستوران شما در حال آسیب دیدن است شاید همین کارکنان رستوران باشد.

برخی مدیران رستوران باید باور کنند که زمینه و توانایی جذب استعدادهای برجسته را ندارند. این یکی از مواردی است که شنیدن آن برای رستوران داران سخت است. همه ما در استخدام اشتباه هایی می کنیم، اما به خودمان بستگی دارد که به این اشتباهات اعتراف کنیم، بپذیریم که مشکلی وجود دارد و اگر کارمند شما تمایلی به این کار ندارد اجازه بدهید برود.

درخواست از کارکنان برای ترک رستوران هرگز امر آسانی نیست. به خصوص در این مدل کسب و کار که برای مدت زمان طولانی در کنار کارکنان خود بوده اید. زمانی که مرزهای بین دوستی و همکاری کمرنگ شده  از بین بروند، باعث می شود که نظارت و اجرای استاندارها سخت شود. اگر می خواهید در این کسب و کارتان موفقیت برسید باید بین این دو جدایی بیندازید.

اصلاح شماره 4 – با ترس هایتان کنار بیایید

از چه چیزی می ترسید؟ صادق باشید. حقیقت شما را رها می کند.

بسیاری از مدیران و صاحبان رستوران ها، از مواجهه با ترس های خود به شدت خودداری می کنند. ترس های شما می توانند بازدارنده شما باشند و از رسیدن شما به توانایی های بالقوه تان جلوگیری کند. غلبه بر ترس یکی از مهم ترین درس هایی است که هر کسی اگر بخواهد توانایی واقعی خود را به حداکثر بساند، باید با آن ها رو به رو شود.

به عنوان مدیر رستوران چند دقیقه فکر کنید هم اکنون از چه چیزی در مجموعه خود ترس دارید؟ شاید فروش شما در آن حدی که واقعا می خواهید نباشد. شاید چند کارمند مهم و کلیدی داشته باشید که که از دست دادن آن ها برای شما ترسناک باشد. و بطور کلی ممکن است برخی جنبه ها و مشاهدات رستوران، شما را به هراس بیندازد.

هرچیزی که هست، شما باید آن را رها کنید. منفی گرایی شرایط منفی ایجاد می کند. به عنوان یک مدیر رستوران وظیفه شما حفظ نگرش مثبت است. نگرش شما تاثیری سرایت گونه بر فرهنگ برند رستوران شما دارد. این نگرش بر عملکرد کارکنان رستوران، بر محیط رستوران و در نهایت بر تجربه مشتریان شما تاثیر فراوانی دارد. زمانی که این افکار بر ذهن مدیر رستوران سایه بیافکند،این عقیده به وجود خواهد آمد که در صنعت رستوران داری فقط غذا و نوشیدنی فروخته نمی شود؛ بلکه یک تجربه است که فروش می رود. بسیاری از مردم می توانند در منزل غذا درست کنند و یا از آشپزخانه سفارش دهند و در منزل میل کنند؛ اما وقتی آن ها به رستوران شما می آیند دیگر فقط با هدف غذا خوردن نیست که وارد رستوران می شوند؛ بلکه می خواهند لحظاتی جذاب و به یاد ماندنی در رستوران داشته باشند و یک تجربه بی نظیر برای مشتری رقم بخورد.

سخن پایانی

اگر برنامه ریزی های رستوران شما همان گونه که شما می خواهید پیش نمی رود، باید نقشه ها و برنامه های خود را تغییر داده و آن ها را به روز کنید. اوضاع تغییر می کنند، بازارها عوض می شوند. رستوران شما نیز باید تغییر کند. شاید لازم باشد از منظر تکنولوژی و نرم افزاری خود را تغییر دهید یا کارکنان رستوران  را به کلاس های آموزشی بفرستید. هر چه که هست فقط به خاطر داشته باشید که شروع کننده ی همه تغییرات، خود شما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط