8 نکته در طراحی داخلی کافی شاپ که مشتریان شما را دوباره بازمی گرداند | بخش اول

طراحی داخای کافی شاپ

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تصور کنید تصمیم دارید با خانواده یا بهترین دوست خود، شبی را بیرون از منزل غذا صرف کنید. شما به شدت منتظر این شب بوده اید، چرا که قرار است کافه ی جدید را امتحان کنید. انتظارات شما بسیار بالا است و پیش بینی کرده اید که زمان بسیار خوبی را پیش رو داشته باشید. در نهایت وقتی وارد کافه میشوید، میبینید که طراحی آن در بهترین حالت بسیار سطح متوسط است. شما را به سمت میزی راهنمایی می کنند که صندلی هایش به شدت اذیت کننده است. این امر خلق شما را اندکی پایین می آورد، اما شما تصمیم گرفته اید که اوقات خوشی را سپری کنید. علاوه بر آن موزیک افتضاح است، منو ابتدایی به نظر می رسد و چراغ آویخته از بالای میز شما باعث سر درد میشود. بنایراین اگر حتی غذا خوب باشد، شما به خودتان قول می دهید به آنجا باز نگردید چراکه فضای آن کافه افتضاح بود ه است.

این روزها مردم فقط برای غذا خوردن به بیرون از خانه نمیروند، آنها میخواهند در زمینه های متعددی تجربه کسب کنند. هر کسی می تواند در منزل خود غذای خوب بپزد، و این دلیل آن است که کافه ها و رستورانها باید فضای داخلی زیبا و جذابی داشته باشند، تا بتوانند مشتریان خود را دوباره به آنجا باز گردانند. یک طراحی کافه یا یا کافی شاپ به صورت عالی برای مجموعه، میتواند تفاوت خوبی باشد تا شما را از رقبای خود متمایز کند.

آیا میدانستید که کمبود آمادگی جهت مدیریت باعث میشود 60% رستورانها در سال اول افتتاح خود با شکست مواجه شوند؟ درصد کمی جهت خطا کردن وجود دارد و محیط داخلی نقش عظیمی را جهت از دست ندادن سود بازی می کند. مهم است به یاد داشته باشید که طراحی کافه شخصی است. ممکن است چیزی که از نظر برخی آشفتگی به نظر برسد، از نظر برخی دیگر دنج باشد. اگرچه طراح های داخلی وجود دارد که جهانی است و میتواند کمک کند مشتریان بیشتر جذب شوند.

بیایید نگاهی به این هشت روش جهت طراحی داخلی کافی شاپ ، که می تواند جهت جذب و نگهداری مشتریان به شما کمک کند بیاندازیم:

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی کافه شما جهت نوع مشتریانی که شما جذب می کنید بسیار مهم است. شما نمیتوانید یک پارکینگ خالی در یک محله ی قدیمی پیدا کنید و کافه ی خود را آنجا احداث کنید. موقعیت مکانی رستوران شماست که نوع مشتری و میزان آنها و همچنین نوع منوی شما را تعیین می کند.  سه مکان بسیار مناسب جهت راه اندازی کافه وجود دارد:

نبش خیابان: مکانی را انتخاب کنید که ترجیحا در یک چهارراه باشد. هنگام رفت و آمد صبح مشتریان زیادی جذب خواهند شد و قطعا تجارت شما را ارتقا خواهد داد.

محله ای دنج: اگر به دنبال مکانی هستید که تا اندازه های مسکونی باشد، سراغ محله ای بروید که کمترین رقبا را دارد. اگر رستورانهای زیادی در یک مکان مشخص وجود داشته باشد، میزان مشتریان کاهش پیدا میکند. کافه ی خود را در محله ای احداث کنید که بسیار دلنشین و دنج باشد و رقابت بسیار پایین باشد.

مرکز خرید: اگر کافه ی شما از نوع تجاری است، بهترین مکان برای احداث آن مراکز خرید است. این کار قطعا مشتریانی را که به دنبال آنها هستید جذب خواهد کرد.

فضای خارجی

فضای خارجی کافه ی شما باید بطور خاص خوشایند باشد. اگر شما این مورد را دست کم بگیرید، جذابیت تجاری شما نیز کاهش پیدا می کند. فضای خارجی کافه باید حداقل تا میزانی نماینده ی فضای داخلی کافه ی شما باشد. بدین منظور، شما باید از پنجره های بلند استفاده کنید که یک منظره ی عالی از فضا جهت نشستن و یا حتی غذاهای شما ارائه دهد. برای یک لوگوی چشمگیر، و یک سردر برای خوشامدگویی سرمایه گذاری کنید و سعی کنید جهت جذب مهمانان مقداری اصالت به خرج دهید.

نورپردازی

یک نورپردازی خوب مرکز جاذبه ی هر طراحی فوق العاده ای است، اما هنگامی که برای یک رستوران یا کافه استفاده می شود، معنای آن دوبرابر افزایش پیدا می کند. نورپردازی برای چنین فضاهایی نیاز به ظرافت بیشتری دارد تا یک نورپردازی کلی جهت فضاهای داخلی تجاری و یا مسکونی. این امر بطور ناخودآگاه یک انرژی مثبت ایجاد کرده و اشتهای مشتریان را بیشتر می کند. اگر نورپردازی شما بد است شما باید مشتریان خود را به افرادی تغییر دهید که می خواهند زیر لامپ های آویزان از سقف و نورهای هالوژن الکترونیکی بنشینند.

نورپردازی داخل کافه ها باید روشن و ملایم باشد، تا بتواند در این فضا یک انرژی مثبت دوستانه ایجاد کند. اگرچه، لازم است یک توازن، از طریق تاکید بر نور وتجهیزات زینتی در فضا ایجاد شود. در ادامه، بیایید یک نگاه عمیق به به چگونگی ایجاد نورپردازی مناسب برای فضای داخلی کافه ها بیاندازیم.

از طریق نورپردازی مصنوعی

نورپردازی داخلی کافه ها ترکیبی از سه نوع تکنیک نورپردازی مصنوعی است. این سه ترکیب شامل نورپردازی محیطی، نورپردازی با تاکید بر فضا یا شی خاص  و نورپردازی تزئینی می باشد. برخی اوقات، مالکین حتی برای نورپردازی تخصصی نیز سرمایه گذاری می کنند.

الف. نورپردازی محیطی: این نوع نورپردازی به معنای پراکنش نور به صورت یکدست و یکسان به تمامی فضای موجود میباشد. این نوع نورپردازی زیربنای نورهای بعدی است که جهت زیبایی محیط فضای داخلی کافی شاپ استفاده می شود.

ب. نورپردازی با تاکید بر فضا یا شی خاص: این نوع نورپردازی برجسته کردن ویژگی های خاصی در کافه ی شماست. این ویژگی ها می توانند نقاشی، تصاویر غذاها و یا حتی کارهای هنری لوکس باشند.

ج. نورپردازی تزئینی: این نوع از نورپردازی به زیبایی سطوح طراحی داخلی کافی شاپ شما اضافه می کند. نورپردازی تزئینی از طریق نشان دادن جزئیات اشیای طراحی داخلی کافه ی شما انجام می شود.

از طریق نورپردازی طبیعی

تلفیق نور طبیعی و طراحی داخلی کافه کار سختی نیست، اما به طور قطع میتواند نمای کلی محیط را بهتر کند. این کار نه تنها تهویه ی هوا وچشم انداز محیط را بهتر می کند، بلکه باعث می شود فضای داخلی نیروبخش و وسیع به نظر برسد. اضافه کردن نسیم خنک به فضای غیر رسمی مانند کافه ها همیشه خوشایند بنظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط