رستوران داری | نکاتی کلیدی برای موفقیت در مدیریت رستوران داری

نکاتی کلیدی برای موفقیت در رستوران داری

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 12 دقیقه

رستوران داری یا همان مدیریت رستوران یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مشاغل دنیای امروز است. رستوران داری یک شغل پر استرس با درآمد بالا است که در چند سال گذشته تقاضا برای فعالیت در آن بیشتر از قبل شده است و افراد بیشتری به دنبال کسب درآمد از این شغل پردردسر هستند. اگر در خیابان های یک شهر بزرگ رانندگی کنید تقریبا می توانید یک رستوران را ببینید که احتمالا در سال بعد وجود نخواهد داشت. رستوران ها به دلیل ضعف در مدیریت و ضعف در تصمیم گیری صاحب رستوران اغلب با شکست مواجه می شوند. یک رستوران موفق هدف خود را چیزی جز رضایت مشتری و کسب بهترین نتایج از فعالیت خود قرار نمی دهد.

به صورت کلی مدیریت یک رستوران کاری پیچیده و پر زحمتی است که زمان زیادی باید برای آن اختصاص داده می شود و یک مدیر واقعی باید به همه جوانب این شغل واقف باشد تا کار به بهترین شکل ممکن پیش برود. در ادامه قصد داریم تمامی چالش‌ها و مزیت‌های این شغل جذاب را با شما در میان بگذاریم تا با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله بتوانید به یک رستوران دار موفق تبدیل شوید.

میزان و سرعت شکست در رستوران داری برای ترساندن هر کارآفرین تازه ای جهت ورود به این صنعت می تواند کافی باشد. حتی برخی تخمین ها نشان می دهند از هر 10 رستوران، 9تای آن ها در اولین سال با شکست مواجه می شوند. اگر در نظر دارید تا وارد کسب و کار رستوران داری شوید، باید توجه کنید که طول عمر این شغل به هیچ وجه تضمین شده نیست؛ حتی اگر شما سرمایه ای خوب و کافی برای شروع به کار رستوران داری داشته باشید. با این حال می توانید با برداشتن گام های محکم تری، موفقیت خود را تضمین کنید.

داشتن یک منوی عالی و بودجه ی زیاد ممکن است مشتریان زیادی را به رستوران شما جذب کند، اما برای نگه داشتن آن ها کافی نیست. در واقع ، برخی رستوران ها قربانی موفقیت می شوند و بسیاری از مشتریان را جذب می کنند اما هیچ سودی از آن ها نمی برند. کنترل هزینه ها، تعهدات حقوقی و مدیریت گردش مالی شما تنها چند عامل کلیدی در رسیدن و حفظ موفقیت در صنعت رستوران داری است.

رستوران داری

رستوران داری چیست؟

رستوران داری یک شغل در حیطه مدیریت است و فردی که مدیریت یک رستوران را بر عهده می‌گیرد باید به حوزه‌های مختلف مرتبط به این شغل اشراف داشته باشد تا به یک رستوران دار موفق تبدیل شود. صنعت رستوران داری جز پررونق ترین و پولسازترین مشاغل عصر حاضر است که افراد فعال در آن باید به حوزه‌های متعددی همچون حسابداری، آشپزی، تامین مواد اولیه و مواردی از این دست تسلط داشته باشند. صاحب رستوران یا کسی که مدیریت آن را برعهده گرفته با توجه به نوع و اندازه رستوران مسئولیت‌های متعددی دارد. این وظایف شامل مدیریت روزمره رستوران، اداره کارکنان، تامین مواد اولیه، برنامه‌ریزی منو و قیمت ‌گذاری، مدیریت مالی و حسابداری می‌شود.

بازارکار رستوران داری

پیش از ورود به صنعت رستوران داری، بازار کار خود را درست بشناسید. اگرچه بسیاری از شهرهای بزرگ انواع و اقسام رستوران را دارند، ولی افتتاح رستورانی با غذاهای گران قیمت در یک منطقه کم درآمد بعید است به موفقیت برسد. اگر از میزان جمعیت منطقه ای که در نظر گرفته اید مطمئن نیستید، از اطلاعات اداره آمار و سرشماری کمک بگیرید. به فعالیت رقبای خود نیز توجه داشته باشید؛ چگونه کار می کنند، کجا کار می کنند، چقدر مشتری دارند و… این اطلاعات در ستوران داری می تواند مفید باشد. اگر در حال برنامه ریزی برای باز کردن یک رستوران ایتالیایی در منطقه ای هستید که رستوران های ایتالیایی زیادی دارد، دقت داشته باشید که باید مزیت رقابتی خاصی نسبت رستوران داران دیگر آن منطقه داشته باشید تا سودتان تضمین شده باشد.

اصلی ترین وظایف رستوران دار

برای اینکه در شغل رستوران داری به یک فرد موفق تبدیل شوید باید به چند عامل اساسی یعنی شرایط بازار، آموزش کارکنان و ارائه تجربه لذت بخش به مشتری توجه ویژه‌ای داشته باشید. شناخت بازار و تعیین اهداف رستوران جز اولین نکاتی است که یک مدیر موفق باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد، تجزیه و تحلیل بازار و رقبا هم می‌تواند به مدیران کمک ‌کند تا منابع و هزینه‌های خود را بهینه‌سازی کرده و منوی خود را به متناسب با نیازهای مشتریان تنظیم کنند. همچنین مدرن‌ سازی عملیات رستوران داری از طریق نرم ‌افزارهای مدیریتی به بهبود کارایی و اداره بهتر رستوران کمک می‌کند. یک رستوران دار موفق به آموزش کارکنان خود به منظور ارتقا کیفیت خدمات اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و همواره در تلاش است تا کارکنان مطابق آخرین استانداردهای جهانی در صنعت رستوران آموزش ببینند. گوش دادن به شکایت‌ها و اقدام برای رفع مشکلات مشتریان و ایجاد تجربه خوب از حضور در رستوران جز اصلی ترین وظایف مدیر رستوران است.

بازاریابی رستوران

در کسب و کار رستوران داری برای جذب مشتری تنها به آگهی ها و تبلیغات کلامی نباید اکتفا کرد. بسیاری از رستوران ها از  تبلیغات کم هزینه مانند حضور مستمر در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. البته برای گسترش فعالیت رستوران نباید فقط به تبلیغات کم هزینه بسنده کرد. شاید لازم باشد برخی مواقع به مناسب های خیلی مهم ، هزینه فراوانی را برای بازاریابی رستوران تان کنار بگذارید. علاوه بر تبلیغات و آگهی، شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید که شامل ایجاد برند نیز باشد.

بازاریابی رستوران

سود ناخالص و گردش مالی

رستوران داری یعنی کنترل دقیق گردش مالی مجموعه. رستوران داری کسب و کاری است که به شدت متمرکز بر پول نقد است. دقت داشته باشید که روی غذاهایی که به فروش می رسانید، برای پوشش هزینه های خود اضافه بهایی متناسب در نظر بگیرید تا هم سود خوبی داشته باشید و هم قیمت غذاها خیلی زیاد نشود تا مشتریان تان کم نشود. اطمینان حاصل کنید که برای کسب و کار خود همیشه نقدینگی کافی دارید. اگر چه هنگامی که تازه شروع به کار کرده اید، برنامه ریزی برای فروش و افزایش درآمد کار سختی است، اما زمانی که کار خود را آغاز کردید و در صورت لزوم تغییراتی در خرید و فروش، استخدام ها یا استراتژی های قیمت گذاری ایجاد کردید، گردش مالی و سود خالص خود را به صورت هفتگی کنترل کنید. شما می توانید حسابداری مجموعه خود را با یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب انجام دهید.

اهمیت کارکنان در رستوران داری

سرآشپزی خوش آوازه و با اعتبار استخدام کنید. این حرف به این معنی نیست که نیاز به فردی برجسته و مشهور دارید، اما به دنبال فردی حرفه ای با سابقه ای اثبات شده حداقل در آشپزخانه خود دارید. دقت کنید که در صنعت رستوران داری، همه کارکنان باید به خوبی آموزش دیده باشند و در مورد غذا و نوع پذیرایی اطلاعات کافی داشته باشند. اگر کارکنان رستوران خدمات ضعیف ارائه دهند بعید است که مشتریان شما دوباره به رستوران شما بیایند.

مواد اولیه و منوی رستوران

از مواد و ترکیبات تازه استفاده کنید. بدانید که استفاده از مواد غذایی منجمد عمده، فروش شما را به شدت کاهش می دهد. به همراه سرآشپز خود منوی فصلی کوچک و خوبی را آماده کنید و کم کم به آن موارد ویژه ای را اضافه کنید. یک منوی شلوغ و پیچیده تنها مشتریان شما را گیج می کند. منوی رستوران تان را ساده و متمرکز نگه دارید. و برای جذاب تر کردن هویت بصری منو و سهولت در سفارشات، از منو دیجیتال استفاده کنید

همچنین می توانید بخوانید: 30 نکته مهم در مدیریت رستوران

محیط رستوران 

رستوران داری یعنی مطابقت محیط رستوران با غذایی که سرو می شود؛ و این است که مشتری را جذب می کند. رستورانی که کارش فروش پیتزاهای رنگارنگ و جذاب برای کودکان است باید محیطی رنگانگ و هیجان انگیز داشته باشد. رستورانی که بر فروش غذاهای اعیانی و گران قیمت تمرکز دارد باید محیطی آرام، با نور کم و موسیقی ملایم و آیتم هایی با کیفیت را ایجاد کند. اگر در مدیریت رستوران خود به مطابقت محیط و سبک غذایی که ارائه می دهید توجه نکنید و این دو مخالف یکدیگر باشد، باعث می شود مشتریان احساس رضایت و راحتی نکنند.

غذا

غذا یکی از عوامل مهم برای موفقیت در رستوران داری است. غذا مانند محیط رستوران باید سبک خاص خود را داشته باشد. مشتریان یک فست فود انتظار غذایی با کیفیت یک رستوران لوکس را ندارند، اما انتظار دارند که غذا طعم خوبی داشته باشد و تازه باشد.غذاهایی که بد آماده شده اند، مثلا سوخته یا سرد شده اند، اگر همان باعث نشود مشتری همان لحظه رستوران را ترک نکند، قطعا دفعه بعدی به رستوران شما نخواهد آمد. رستوران های موفق به طور مداوم غذاهای تازه را دقیقا همانطور که در منو شرح داده شده است سرو می کنند.

کارکنان رستوران و خدمات مشتری

در یک رستوران موفق مدیران و کارکنانی در سطح بالا کار می کنند و هدف آن ها، هدف رستوران است یعنی موفقیت کل مجموعه. کارکنانی که نسبت به کار کم اهمیت هستند منجر به خدمات رسانی ضعیف به مشتری می شوند، به جزئیات توجه نمی کنند و در نهایت باعث کاهش فروش رستوران می شوند. برای موفقیت در رستوران داری باید مطمئن باشید که تمام مدیران و کارکنان بر روی رضایت مشتری تمرکز دارند. مشتریان نیروی حیاتی رستوران هستند و اگر کارکنان برای رضایت مشتری ها کاری نکنند رستوران شما کم رنگ و کم رنگ تر شده  و افراد کمتری به رستوران شما می آیند. زمانی که یک مشتری در مورد مساله ای با نگرانی صحبت می کند، وظیفه مدیران و کارکنان رستوران است که مشکل او را برطرف کنند.

هزینه های رستوران

اغلب رستوران ها در هر فروش سود زیادی کسب نمی کنند. Maureen Farrell در مجله Forbes بیان کرد که در رستوران داری، 5 درصد حاشیه سود، موفقیت آمیز است. به دلیل حاشیه سود پایین، مدیریت استراتژیک هزینه های یک رستوران برای ادامه یافتن آن کسب و کار ضروری است. عمده هزینه ها حاصل از کارکنان و مواد غذایی است که هر دو می توانند کاهش یابند. کم کردن تعداد کارکنان فقط در زمانی که کسب و کارتان کساد است باعث می شود هزینه های رستوران داری کاهش یابد.

منحصر بفرد بودن در رستوران داری

اصول رستوران داری

مردم برای غذا به رستوران نمی آیند، چون آن را در خانه هم می توانند تهیه کنند. وقتی بیرون از خانه غذا می خورند، احتمالا به دنبال یکی از این مزایا هستند : سرعت سرویس دهی بالا که بتوانند در زمان ناهار خود در محل کار به آنجا بیایند، کیفیت بالا با قیمت پایین، غذایی که نمی توانند جای دیگری بخورند، غذای خوب یا منویی گسترده که می تواند مهمانی بزرگی را برگزار کنند. لازم نیست که به مردم دلیل خاصی برای آمدن به رستوران بدهید؛ شما کافی است فقط مزیت منحصر به فرد خود را داشته باشید. سعی نکنید همه چیز را برای همه کس فراهم کنید، ممکن است در نهایت چیزی برای هیچ کس نداشته باشید. تعیین کنید که بزرگترین مشتری بالقوه شما چه کسانی هستند؛ بزرگسالان و مسن ترها، خانواده ها، جوانان، مردم مرفه یا دیگر افراد. به راحتی می توانید تعریف کنید که هدف اصلی شما در رستوران داری کدام گروه است. سپس توجه خود را به محصول منحصر بفرد خود معطوف کنید. اگر شما یک رستوران ایتالیایی دارید، باید چیزی فراتر از این باشید که شما فقط پاستا یا پیتزا ارائه دهید؛ سرعت، کیفیت، خانواده دوستی یا محیط رمانتیک باید ویژگی منحصر بفرد شما باشد.

رعایت قوانین رستوران داری

برخی از رستوران داران در بحث های مالیاتی، قانون کار و قوانین مربوط به بهداشت تسلط کافی ندارند. شما ممکن است چیزی را مخفی کنید که در نهایت باعث زمین خوردن رستوران شما شود. یک حسابدار متخصص می تواند مسائل مالی رستوران شما را به سادگی حل کند. با اداره بهداشت تماس بگیرید و از آن ها بپرسید چه کاری لازم است انجام دهید تا از بازرسی ها راحت عبور کنید. توجه داشته باشید که نظرات شما نسبت به کارکنان، سوالاتی که از آن ها در مصاحبه می پرسید و دیگر موارد در رابطه با جذب کارکنان رستوران باید به صورت کاملا قانونی انجام شود. می توانید از یک متخصص منابع انسانی مشورت بگیرید.

مهمترین مزایا و معایب مدیریت رستوران داری چیست؟

یک رستوران دار موفق باید عشق و علاقه کافی به این شغل داشته باشد تا در فضای پرچالش این صنعت دوام بیاورد، زیرا مزایا و معایب رستوران داری به عنوان یک شغل مدیریت زیاد است و هر فردی قادر به تحمل این چالش‌ها نیست. فردی که به عنوان مدیر یک رستوران انتخاب می‌شود باید بر تمامی بخش‌های رستوران همچون آشپزخانه، انبار، سالن و حسابداری نظارت ویژه داشته باشد تا تجربه مشتری از حضور در این فضا به بهترین شکل ممکن رقم بخورد و در اصطلاح مشتری از حضور در رستوران راضی باشد. مدیریت یک رستوران به عنوان یک شغل جذاب و پر چالش مزایا و معایب مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

مزایا:

  • درآمد بالا: موفقیت یک رستوران موفق می‌تواند درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشد. به ویژه اگر رستوران محبوب و با کیفیتی را مدیریت می‌کنید و توانایی جذب مشتریان دائمی را دارید، احتمال در شما به عنوان مدیر یا صاحب این مجموعه بسیار زیاد است.
  • آفرها و تجربه خوب: به عنوان رستوران ‌دار شما به طور مستمر با مردم در ارتباط هستید و این موضوع حس بسیار خوبی را به شما به عنوان مدیر مجموعه منتقل می‌کند.
  • خلاقیت: یکی از مهمترین مزیت‌های این شغل تقویت خلاقیت و نوآوری است، زیرا مدیران همواره تلاش می‌کنند در رستوران آنها خدماتی به مشتریان ارائه شود که رقبا از بی بهره هستند.
  • ایجاد اشتغال: با اداره یک رستوران شما می‌توانید به ایجاد شغل برای خود و دیگران کمک کنید.

معایب:

  • ریسک مالی: راه ‌اندازی رستوران و مدیریت رستوران داری با ریسک‌های مالی زیادی همراه است، صبر و حوصله یک راز موفقیت رستوران داری محسوب می‌شود. زیرا بسیاری از رستوران‌ها در ابتدا سود نمی‌دهند و نیاز به سرمایه ‌گذاری اولیه زیادی دارند.
  • رقابت شدید: صنعت رستوران فضایی کاملا رقابتی و پر چالش است. ایجاد مکانی متمایز و جذاب برای مشتریان کار راحتی نیست و نیاز به هزینه و تجربه مدیریتی بالایی دارد.
  • ساعات کاری طولانی: برای اینکه به یک رستوران دار موفق تبدیل شوید باید ساعت‌های طولانی کار کنید که این موضوع برای برخی افراد واقعا خسته کننده است.
  • مسئولیت‌ها: مدیریت یک رستوران نیازمند مسئولیت‌های متعددی از جمله مدیریت پرسنل، تامین مواد، مالیات و تطابق با قوانین بهداشتی است که پذیرش همه این مسئولیت‌ها و پاسخگویی به نهادهای مختلف کار دشواری محسوب می‌شود.
  • مدیریت تغییرات: صنعت رستوران‌داری تغییرات مکرری را تجربه می‌کند، از جمله تغییر در سلیقه‌های مشتریان و شرایط اقتصادی و مواردی از این دست مدیریت این تغییرات کار خیلی راحتی نیست.

مهمترین چالش های شغل رستوران داری

شغل رستوران‌ داری یکی از شغل‌های جذاب ولی در عین حال پر چالش است که در آن مدیر یا صاحب رستوران باید هر روز به دنبال راهکاری برای چالش‌های مختلف باشد. چالش‌های مختلفی در زمان مدیریت یک رستوران وجود دارد که روی موفقیت یا شکست آن تاثیر می‌گذارند. برخی از اصلی‌ترین چالش‌های این شغل به شرح زیر است:

  • رقابت شدید: صنعت مواد غذایی به خصوص رستوران بسیار رقابتی است. وجود رستوران‌های متعدد در یک منطقه باعث می‌شود که جذب مشتریان و حفظ آنها بسیار مشکل باشد. رشد رستوران‌های زنجیره‌ای و رستوران‌های آنلاین هم این رقابت را پرچالش تر کرده است و در این مسیر مدیر رستوران برای موفقیت راه دشواری دارد.
  • مدیریت مواد: تامین مواد اولیه، مانیتورینگ موجودی و کیفیت مواد از چالش‌های اساسی در مدیریت یک رستوران است. از مهمترین چالش‌ها نگهداری مواد تازه و پیش بینی در مورد میزان سفارشات برای جلوگیری از هدر رفت مواد است.
  • مدیریت کارکنان: جذب، آموزش و حفظ کارکنان ماهر و عالی مهارت یکی از چالش‌های اساسی در رستوران‌داری است. این صنعت با نرخ تغییر بالا و نیاز به انعطاف‌پذیری در شیفت‌های کاری می‌تواند کار کردن در آن را برای کارکنان دشوار کند.
  • مدیریت مالی: مدیریت مالی در رستوران‌ها یک چالش بزرگ است که به طور مستقیم روی موفقیت رستوران و دوام این کسب و کار تاثیر می‌گذارد. کنترل هزینه‌ها، مدیریت سرمایه ‌گذاری‌ها و مدیریت مالیات و مسائل حسابداری از مسائل مهمی است که مدیران رستوران باید به آن توجه کنند.
  • رعایت اصول و استانداردهای بهداشتی: رستوران‌ها موظف به رعایت استانداردهای بهداشتی و قوانین مرتبط با آن هستند. ترکیبی از قوانین محلی، ملی و استانداردهای بهداشتی سختگیرانه باید در رستوران‌ها به صورت اصولی رعایت شود تا سلامت مشتریان و کارکنان به خطر نیفتد.
  • انتخاب مکان مناسب: انتخاب مکان رستوران می‌تواند تاثیر زیادی بر روی موفقیت کسب ‌و کار داشته باشد، در واقع مدیر یک رستوران زمانی می‌تواند به رونق کسب و کار خود امیدوار باشد که فضایی مناسب برای حضور مشتریان فراهم کرده و آماده پذیرایی از آنها با بهترین منو و پرسنل است.
  • تغییرات در سلیقه مشتریان: سلیقه مشتریان در زمینه غذا و خدمات ممکن است در بازه‌های زمانی کوتاه و یا طولانی تغییر کند، مدیران حوزه صنایع غذایی و رستوران‌ها باید توانایی سازگاری با این تغییرات را داشته باشند. انتخاب آیتم‌های مناسب برای منو یکی از وظایف مدیریت رستوران داری است که باید مطابق با ذائقه و سلیقه مشتریان صورت گیرد.
  • تنظیم قیمت: تعیین قیمت مناسب برای منو و خدمات رستوران می‌تواند یک چالشی مهم برای مدیریت این مجموعه باشد. قیمت ‌گذاری نادرست می‌تواند تاثیر منفی بر جذب مشتریان داشته باشد و در نتیجه منجر به افت رستوران و ورشکستگی شود.
  • مدیریت بحران: مدیران رستوران‌ها باید توانایی مدیریت زمان را به خوبی داشته باشند زیرا این صنعت نیاز به تصمیمات سریع در شرایط خاص و بحرانی دارد.

چطور یک رستوران دار موفق شویم؟

برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق رستوران نیاز به توانایی‌ها، مهارت‌ها و تعهد به یادگیری و بهبود دائمی دارید. موفقیت در این صنعت نیازمند تعهد به بهبود مستمر، انعطاف‌ پذیری و عشق به این شغل دارد. رستوران داری یک مسیر چالش ‌برانگیز است که مدیریت یا صاحب آن با  تلاش و تعهد می‌تواند به یک مدیر موفق رستوران تبدیل شود. مهمترین گام‌ها برای تبدیل شدن به یک رستوران دار موفق به شرح زیر است:

  • آموزش و تحصیل: شروع این مسیر باید با یادگیری مبانی مدیریت یک رستوران باشد، یک مدیر موفق همواره دانش خود در زمینه رستوران و صنعت غذا را به روز نگه می‌دارد تا در این زمینه پیشرو باشد.
  • تجربه کاری: کسب تجربه کاری در صنعت رستوران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • مهارت‌های ارتباطی: به عنوان فردی که مدیریت یک رستوران را بر عهده دارد شما با کارکنان، مشتریان و تامین ‌کنندگان زیادی ارتباط خواهید داشت، بنابراین داشتن مهارت‌های ارتباطی و توانایی تیم سازی در این زمینه بسیار مهم است.
  • مدیریت زمان: توانایی مدیریت زمان به عنوان یک مدیر بسیار مهم است. برنامه ‌ریزی و اولویت ‌بندی وظایف مختلف، نظارت بر جریان کار در رستوران و ایجاد زمان برای موارد اساسی همگی نیازمند مدیریت زمان موثر هستند.
  • مدیریت مالی: شناخت مفاهیم مالی و حسابداری رستوران ضروری است. یکی از رازهای موفقیت رستوران داری بدون شک مدیریت هزینه‌ها و درآمدها است که باید به صورت اصولی و با رعایت نکات حسابداری انجام شود.
  • پیش‌بینی و نوآوری: فردی که مدیریت یک رستوران را بر عهده می‌گیرد باید توانایی پیش ‌بینی تغییرات در بازار و سلیقه مشتریان را داشته باشد و مطابق با آن تغییرات در منو و خدمات را ایجاد کند.
  • پیشرفت و بهبود مستمر: تمامی مدیران موفق باید بهبود مستمر را به عنوان یک ماموریت اصلی در برنامه خود قرار دهند. ارزیابی روزانه عملکرد، گوش دادن به بازخورد مشتریان و پرسنل، ایجاد تغییرات بهبودی در عملکرد رستوران بر اساس نظر مشتریان یک ضرورت برای پیشرفت رستوران است.

سوالات متداول:

ویژگی‌های یک رستوران دار موفق چیست؟

مدیران رستوران‌ها با توجه به سن و نوع شخصیت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند ولی به طور کلی می‌توان اغلب مدیران رستوران‌ها را ماجراجو، جاه ‌طلب، قاطع، خلاق، پرانرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش ‌بین دانست که به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود هستند تا از رقبا پیشی بگیرند.

مهمترین وظایف مدیر رستوران چیست؟

وظایف مدیر رستوران ممکن است بسته به کسب و کار متفاوت باشد، اما معمولاً شامل نظارت بر آماده سازی غذا، بررسی کیفیت و اندازه سروها، سفارش و سازماندهی مواد غذایی و نوشیدنی، نگهداری تجهیزات، رعایت احتیاطات بهداشتی و ایمنی می‌شود.

آیا تهیه منو جز وظایف رستوران دار است؟

بله، آماده کردن فهرست غذاهای رستوران یا منو یکی از اصلی ترین وظایف مدیر رستوران است که باید در جلسات مستمر با سرآشپز مجموعه آماده شود.

محل کار مدیر رستوران چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرصت‌های شغلی مدیران رستوران شامل محیط‌های کاری متنوعی همچون مدیریت رستوران‌های مستقل، محلی، کافه‌ها، رستوران‌های هتل در مقیاس بزرگتر، رستوران‌ها و فست فودها زنجیره‌ای و یا گروه‌های تفریحی می‌شود.

سخن پایانی

یک رستوران دار موفق باید توانایی مدیریت منابع انسانی، مالی، عملیاتی و بازاریابی را به صورت همزمان داشته باشد تا رستوران به صورت موفق عمل کند و مشتریان از خدمات رستوران راضی باشند. مدیریت در صنعت رستوران شاید به ظاهر شغلی آسان و پردرآمد باشد، اما چالش‌های خاص خود را دارد که باید با آگاهی از این چالش‌ها وارد این شغل شد. در این مقاله سعی کردیم شما را با چالش‌ها و راهکارهای موفقیت در این شغل را به صورت کامل آشنا کنیم تا براساس نکات ذکر شده در این مقاله به یک مدیر موفق رستوران تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط