ایجاد یک برنامه پاداش وفاداری و باشگاه مشتریان برای رستوران

باشگاه مشتریان رستورانی

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایجاد یک برنامه وفاداری و باشگاه مشتریان، یک راه عالی برای رستوران ها است تا مشتریان راضی خود را برای دفعات آینده بازگردانند. این دو از دارایی‌های مهم یک رستوران محسوب می شوند، اما چگونه می شود از آنها بیشترین بهره را برد؟ برای این کار شما باید تعیین کنید که چطور این برنامه بهترین نتیجه را برای مشتری و کسب و کار شما به ارمغان می آورد و از طرف دیگر چه نوع پاداش هایی را می توان برای مشتریان در نظر گرفت. این مقاله چندین ایده ایجاد برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان رستوران را به صورت خلاصه معرفی می کند تا بتوانید برنامه ای را که برای شما مناسب است شروع کنید.

چگونه وفاداری مشتری را کسب کنم؟

افرادی که به طور منظم به رستوران شما سر می زنند، کسانی هستند که احتمالا به برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان می پیوندند. بنابراین، چگونه باید تعداد مراجعات یک مشتری را افزایش داد؟

مشتریان وفادار شما چیزهای کوچک را به روشهای بزرگ به یاد خواهند آورد. اهمیت یادگیری نام مشتریان دائمی خود را دست کم نگیرید، از آنها در مورد هفته ای گذراندند سوال کنید یا از آنها بپرسید که همان سفارش همیشگی را می دهند. مشتریان پرمراجعه از پیشخدمتی که چهره، نام یا غذای مورد علاقه آنها را به یاد دارد قدردانی خواهند کرد.

پس از بدست آوردن قدردانی و احترام نسبت به کسب و کار خود از جانب مشتریان وفادار، اکنون زمان آن است که با ظرافت شروع به ارائه پاداش ها، پیشنهادهای رزرو و ترویج کنید. مشتریان وفادار باید احساس کنند که شما به آنها توجه خاصی دارید.

آیا عادت های مشتری تغییر کرده است؟

پس از مراحل فوق، مشتریان پرمراجعه تصمیم می گیرند در برنامه پاداش وفاداری و باشگاه مشتریان شرکت کنند. اما این کار دقیقا چطور بر عادت های پول خرج کردن آنها تاثیر می گذارد؟ تحقیقات نشان داده است که آن دسته از مشتریان که در برنامه های وفاداری رستوران شرکت می کنند به احتمال زیاد پول بیشتری را نسبت به مشتریان جدید خرج خواهند کرد. با این حال، شما نمی خواهید اینگونه به نظر برسد که دریافت پاداش، نیاز به تلاش زیادی دارد. در واقع، روند فعلی نشان می دهد که مشتریان وفادار، زمان کمتری را در برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان سرمایه گذاری می کنند. بهترین برنامه های پاداش مشتری شامل کوپن ها یا کارت های وفاداری رستوران نیست.

راه های اطمینان از برنامه های پاداش موفق

آن را ساده نگه دارید: فکر کنید که چگونه می توانید برنامه های وفاداری مشتری رستوران خود را ساده کنید. هنگامی که مهمان شما غذایش به پایان رسید، یک نظرسنجی آسان به او ارائه دهید. سوالات ساده ای در مورد کیفیت غذا و تجربه کلی با گزینه هایی مانند “عالی، بسیار خوب، خوب، متوسط و ضعیف” در نظر بگیرید.

یک انگیزه به آنها دهید: به مهمانان انگیزه ای برای پر کردن نظرسنجی بدهید. مثلا به او بگویید فرصتی برای برنده شدن یک غذای رایگان یا فرصتی برای برنده شدن یک کارت هدیه دارد، اگر به مشتریان انگیزه کافی بدهید آنها بیشتر مایل به ارائه بازخورد رستوران شما هستند.

بازخورد مشتری مهم است: اهمیت بازخورد مشتری را نادیده نگیرید. زیرا می تواند برای بهبود کسب و کار شما عالی باشد! اگر یاد بگیرند که مشتریان چه چیزی را در مورد کسب و کار شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، می توانید ترجیحات مهمانان خود را به فضای روزمره رستوران اضافه کنید و احتمال بازگشت آنها را افزایش دهید.

چه نوع پاداشی باید پیشنهاد کنم؟

روند امروز نشان می دهد که وفادارترین مشتریان شما از تلفن های همراه خود بیشتر از هر چیز دیگر برای پاداش استفاده می کنند. با یک اپلیکیشن تلفن همراه یا یک وبسایت که دارای ناوبری ساده است، اطمینان حاصل نمایید که پاداش ها قابل دسترسی هستند. هنگامی که آنها در اپلیکیشن شما ثبت نام می‌کنند و به باشگاه مشتریان می پیوندند، آدرس های ایمیل آنها را دریافت کرده و برایشان ایمیل هایی جهت فرصت های جدید پاداش یا تبلیغ های ویژه ارسال نمایید. مشتریان به جای مشاهده مبلغی که خرج کرده اند، امتیازات وفاداری خود را دنبال می کنند. چندین راه برای جمع آوری امتیاز مشتریان وجود دارد:

کارت وفاداری یا کارت عضویت: کارت وفاداری رستوران می تواند در قالب یک کارت پاداش یا یک کارت هدیه باشد. به جای پرداخت با کارت های بانکی، مشتریان خود را تشویق کنید که با کارت وفاداری خود پرداخت کنند. مشتریان شما از این گزینه سریع و آسان استقبال می نمایند و رستوران قادر است با استفاده از کارت وفاداری به راحتی وضعیت باشگاه مشتریان را به وسیله یک سیستم فروش (POS) ردیابی کند. پس از تعداد معینی از خرید، رستوران می تواند به مشتری با یک پیشنهاد ویژه، غذا یا نوشیدنی رایگان یا هر چیز دیگر پاداش دهد.

پانچ کارت:  پانچ کارت یک راه آسان برای پیگیری خرید مشتری است. هر بار که او یک آیتم را خریداری می کنید و کارتش پانچ می شود یک قدم به دریافت آیتم رایگان نزدیک می گردد. اگر چه تمام مشتریان نمی خواهند این کارت ها را با خود به صورت روزانه حمل کنند اما این نوع برنامه های پاداش وفاداری می تواند به باشگاه مشتریان شما کمک نماید. به عنوان مثال، مشتریانی که به طور مرتب بستنی برای دسر سفارش می دهند می توانند پس از دهمین پانچ، یک بستنی رایگان پاداش بگیرند.

سیستم پاداش خودکار و پایگاه های داده:  زمانی که افراد با کارت بانکی خود هزینه غذا را پرداخت می نمایند به صورت خودکار آنها را برای برنامه های وفاداری و باشگاه مشتریان رستوران ثبت نام کنید. سیستم POS یا سیستم پایگاه داده شما می تواند برای پیگیری مشتریان وفادار بسیار مفید باشد. ایمیل و تاریخ تولد آنها را در پایگاه داده خود وارد نمایید و برای روز تولد یک هدیه رایگان به آنها دهید یا پیام های شخصی برای مناسبت های مختلف برایشان ارسال کنید.

رسید:  از رسید پرداخت به عنوان راهی برای بازاریابی برنامه پاداش مشتری استفاده کنید. در رسید پرداخت یک لینک وب سایت برای شرکت در مسابقه یا یک پیشنهاد ویژه قرار دهید تا مشتریان وفادار شما بتوانند در صورت تمایل به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اگر مشتريان در روزهای آتی این رسید را همراه خود داشتند می توانند یک قهوه رایگان دریافت نمایند یا بر روی یک آیتم تخفیف بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط