استخدام کارکنان رستوران | چگونه بهترین کارکنان را استخدام کنید

استخدام کارکنان رستوران

راهنمای مطالعه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

امارات متحده عربی یک مقصد بسیار جذاب جهت یافتن شغل هایی با مهمان نوازی بالا می باشد. بر اساس گزارش ها، هنگامی که صحبت از موقعیت های شغلی باشد، امارات متحده ی عربی رتبه ی سوم در جهان را دارا می باشد. به عنوان یک رستوران دار، این نکته به این معنا می باشد که شما استخری از افراد را برای انتخاب در اختیار دارید. اگرچه، استخدام کارمند برای رستوران یک کار ملالت آور است. شما احتیاج به یک تیم حرفه ای دارید تا تجربه ای درخشان را برای مشتریان شما فراهم کنند، برای این کار شما نیاز دارید تا بیشتر از همه بر روی استخدام کارمندان خود متمرکز شوید.

با وجود در دسترس بودن منابع انسانی، صنعت رستوران داری نرخ بالایی از شکست را تجربه می کند. در حالیکه شما باید تلاش کنید فضایی را ترویج دهید که کارمندان شما وفادار و کوشا باقی بمانند، تا نرخ فرسایش را کاهش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که افراد درستی را انتخاب می کنید که برای مدت زمان طولانی در این حرفه باقی می مانند.

داشتن کارکنان خوب به معنای یک رستوران و سرویس دهی خوب است؛ بنابراین ضروری است که بهترین کارکنان را انتخاب کنیم، و برای این کار نیاز است تمرینات خاصی انجام دهید تا به شما کمک کنند یک تیم عالی برای رستوران خود تشکیل دهید.

 چگونه بهترین کارکنان را استخدام کنید

کارکنان رستوران شما یکی از مهمترین جنبه های وظایف شما برای حفظ آبروی رستوران است. روند استخدام، منابع ارزشمندی را صرف خواهد کرد، بنابراین شما باید مطمئن باشید که این کار را از ابتدا به درستی انجام می دهید.

این پیشنهادات به شما کمک می کند کارکنان مناسبی را انتخاب کنید که برای مشارکت در موفقیت رستوران شما تلاش می کنند.

1) در مورد شرایط مورد نیاز تصمیم گیری کنید

قبل از چاپ کردن آگهی استخدام شرایط مورد نیاز را بررسی کنید. دلیلی وجود ندارد که شما بیش از حد نیاز به استخدام کارکنان بپردازید. شما باید احتیاجات خود را تحلیل کنید و با افراد مختلف از جمله مدیر، سرآشپز و غیره صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا نیاز به نیروی کار اضافی دارند یا خیر.

بودجه و نیازهای خود را بررسی کنید و سپس برای استخدام تعداد افرادی که می توانید استخدام کنید و مبلغی که می توانید بپردازید تصمیم گیری کنید.

برخی از عواملی که احتیاجات شما را تغییر می دهند در ادامه خواهند آمد:

  • نوع رستورانی که شما آن را بازگشایی می کنید- به عنوان مثال، برای رستوان های مجلل شما نیاز به کارکنان و سرآشپزهای با تجربه دارید، برای یک رستوران با سرویس دهی سریع، شما می توانید افرادی را با تجربیات کمتر استخدام کنید.
  • تعداد میزهای که در رستوران دارید- تعداد میزهای که دارید و میزان خالی شدن و پر شدن میزها تعداد گارسون های شما را مشخص می کند. همچنین شما باید میزان فروش خود را به درستی پیش بینی کنید، بنابراین می توانید تعداد افراد مورد نیاز خود را تخمین بزنید.
  • زمان های پر رفت آمد رستوران شما- برخی از رستوران ها برای سرو صبحانه و میان وعده خوب معروف هستند بنابراین در طول روز افراد بیشتری به آنجا رفت و آمد می کنند؛ در حالیکه برخی از رستوران ها شهرت خود را به دلیل شام های عالی به دست آورده اند و در ساعات شب مشتریان بیشتری را جذب می کنند. شما می توانید برای ساعات کاری شلوغ افراد بیشتری را استخدام کنید.
  • چه مدت زمانی است که رستوران شما مشغول به کار است- افراد کمتری به رستوران های تازه احداث شده میروند. بنابراین توصیه نمی شود لشگری از کارکنان را به استخدام درآورید. شما می توانید افراد محدود و در عین حال با تخصص را استخدام کنید و سپس زمانی که کار شما به اوج خود رسید افراد بیشتری را استفاده کنید.

2) تبلیغات

به محض اینکه احتیاجات خود را برآورد کردید، احتیاج دارید جهت پر کردن فضاهای خالی رستوران به تبلیغات بپردازید. تبلیغات به شما کمک می کنند کارمندان بالقوه ای را در جستجوی شغل هستند جذب کنید. شما می توانید تبلیغاتی را با جزئیات بر روی پایگاه های داده مختلف با یک توصیف وظایف کاری مشخص، ساعات کاری و غیره قرار دهید.

برخی از منابعی که می توانید جهت استخدام کارکنان خود استفاده کنید:

ارجاع: کارکنان فعلی شما می توانند یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده ی خود را برای این شغل معرفی کنند. این یکی از بهترین راههایی است که شما میتوانید به استخدام افراد بپردازید چرا که کارکنان فعلی شما می دانند که عملکرد رستوران شما به چه صورت است و تنها افرادی را پیشنهاد می کنند که به نظر برای آن پست  با ارزش هستند.

یک تبلیغ بر روی وبسایت/ پروفایل رسانه ی اجتماعی خود قرار دهید: از آنجائیکه مردم بیشتر زمان خود را صرف استفاده از اینترنت می کنند پیشنهاد می شود که یک تبلیغ کاری بر روی سایت و یا پروفایل شبکه ی اجتماعی خود قرار دهید. شما می توانید یک صفحه ی جدا برای شرح دادن جزئیات کار خود درست کنید. شما همچنین می توانید لینک صفحه ی کاری خود را نیز بر روی پروفایل صفحه ی اجتماعی خود قرار دهید.

پرتال های شغلی: افراد به صورت فعال بر روی پرتال های مختلف از جمله LinkedIn, Bayt, Monster Gulf و غیره در جستجوی کار هستند. بهتر است استفاده از این سایت ها را از دست ندهید. لیست مشاغل آزاد برای یافتن کار را بر روی این پرتال ها قرار دهید تا بتوانید افراد بیشتری را جذب کنید.

درایوهای کاری را اداره کنید: می توانید درایو های کاری را در مدرسه ها و کالج ها راه اندازی کنید. این کار باعث می شود شما نیروهای جوان را استخدام کنید.

علاوه بر تمام این موارد، شما می توانید یک “تماس با ما” بر روی سایت خود اضافه کنید که از طریق آن افراد بتوانند به لیست مشاغل موجود دسترسی داشته باشند.

3) مصاحبه ی کاری و سازگاری

به محض اینکه افراد زیادی برای یافتن شغل به رستوران شما مراجعه کردند، شما می توانید به مصاحبه از آنها بپردازید. هنگامی که با یک شخص مصاحبه می کنید، باید بدانید که آیا افکار آن شخص با اهداف رستوران شما سازگاری دارد یا خیر. به خاطر داشته باشید، حتی بهترین متقاضیان هم می توانند برای همکار شما بودن گستاخ و چالش برانگیز باشند. شما نمیتوانید یک فرد را تنها بر اساس تجربه ی او استخدام کنید.

وظایف قبلی متقاضی شغل را بررسی کنید. شما می توانید به این طریق میزان مسئولیت پذیری آن فرد را نسبت به انجام کار بررسی کنید. بهترین را ه برای شناسایی یک متقاضی مناسب بررسی فرم استخدامی است که به تمیزی پر شده است و یک رزومه ی حرفه ای همراه با جزئیات است.

نکته ی مهم در مورد مصاحبه با یک متقاضی این است که او بتواند صحبت کند و از او سوال های بازپاسخ پرسیده شود که به شما کمک خواهند کرد. همچنین شما باید از پرسیدن سوالهای شخصی مرتبط با نژاد، مذهب، سابقه ی ملی و غیره خودداری کنید،

4) شفافیت

عبارت ” برای رقص تانگو به دو نفر نیاز داریم” مناسب شغل رستوران داری است. فرد متقاضی و همچنین فردی که استخدام می کند نیاز دارند که انتظارات خود را مشخص کنند. فردی که استخدام می کند باید به وضوح تعریف کند که از متقاضی چه انتظاراتی دارد و همچنین نیازهای شغل مورد نظر را مطرح کند. همچنین فرد متقاضی باید متعهد باشد و اگر نمیتواند احتیاجات این شغل را برآورده کند آن را مطرح کند.

روند استخدام کارمندان رستوران بسیار هزینه بر است، بنابراین شما باید به اندازه ی کافی شفاف باشید. شفافیت باعث می شود مطمئن شوید فرد متقاضی تمایل به همکاری با رستوران شما دارد یا خیر. دلیلی وجود ندارد فردی را استخدام کنید که بعد از یک الی دو ماه این کار را رها خواهد کرد و شما متقاضی را از دست می دهید که می توانست نماینده ی رستوران شما باشد.

به خاطر داشته باشید که یک متقاضی خوب باید انتخابهای بسیاری داشته باشد. شفافیت باعث می شود که بهترین متقاضی را انتخاب کنید.

کارکنان شما نشان دهنده ی وجهه ی رستوران شما هستند؛ آنها به رابطه با مشتریان کمک می کنند. افرادی که شما استخدام می کنید سرنوشت رستوران شما را رقم می زنند. به کارگیری موارد ذکر شده به شما کمک میکند که بهترین فرد را برای موفقیت رستوران خود استخدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط